شناسهٔ خبر: 63062 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور وارد شد/ احتمال بارش برف و باران از پنج‌شنبه در تهران

آب و هوا مطابق تصاویر ماهواره‌ای سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری ومطابق تصاویر ماهواره‌ای سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است.

این سامانه فردا پنجشنبه به تدریج شمال غرب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این سامانه تا اواسط روز جمعه در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از بعدازظهر جمعه از مرزهای شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

بیشینه بارش‌ها امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام و لرستان خواهد بود و فردا پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های مرکزی، فارس، بوشهر، قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه انتظار می‌رود و بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان‌ها به شکل برف خواهد بود.

این شرایط سبب می‌شود در این مناطق مه‌آلودگی و کاهش دید را به همراه داشته باشد و در این زمینه توصیه می‌شود در هنگام عبور از محورهای استان‌های ذکر شده با توجه به بارش باران آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ای، شرایط ایمنی و داشتن تجهیزات لازم سفرهای زمستانی به واسطه یخبندان در صبح جمعه کاملا لحاظ شود.

مطابق نقشه‌های همدیدی و مدل‌های پیشرو هواشناسی از بعدازظهر روز پنجشنبه و روز جمعه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز در استان‌های تهران، سمنان و شمال استان اصفهان وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

امروز سواحل غربی خلیج فارس در استان خوزستان و فردا در استان بوشهر و خوزستان موج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است افزایش نسبی دما و وزش باد شدید طی روز جمعه در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به بارش باران آبگرفتگی معابر و با توجه به بارش برف اختلال درتردد جاده ای مناطق کوهستانی مناطق یاد شده پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود جهت  کاهش پیامدهای احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی اوقات بارش پراکنده باران را تجربه کرد و بیشینه دمای آن ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شد. انتظار می‌رود فردا صبح کمینه دمای تهران صفر و هوای پایتخت نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، بارش باران و برف و همچنین در ارتفاعات شاهد مه گرفتگی باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر بود و در مقابل پیش‌بینی می‌شود سردترین مراکز استان هم فردا صبح همدان و سنندج به ترتیب با کمینه دمای ۶ و ۵ درجه زیر صفر باشند.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا و گزارش صوتی هوای امروز کشور را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما