شناسهٔ خبر: 63128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان مطرح كرد

تردد ایمن و روان به همت ۷۵۰ راهدار پرتلاش اصفهانی/ اصفهان چهارراه ترانزیتی کشور

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ كیلومتر راه و ۲۵ هزار كیلومتر راه همسنگ به عنوان چهار راه ترانزیت كشور نقش ویژه‌ای در سطح ملی در زمینه حمل ونقل بار و مسافر ایفا می‌كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اشاره به اینکه دارا بودن صنایع بزرگ و كوچك در استان اصفهان، همجواری با ۹ استان كشور و... این استان را از نظر حمل ونقل بار و جابه جایی  مسافر در كل كشور متمایز كرده است، اظهار داشت: ترافیك خاص محورهای استان، لزوم نگهداری و ارتقا ایمنی راه‌های استان اصفهان، شناسایی،اصلاح و رفع  نقاط حادثه خیز را ضروری می‌سازد.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با وجود تمامی مشكلات شامل كمبود ماشین آلات و اعتبارات و مشكلات اجرایی، تلاش همه جانبه‌ای برای ارتقا ایمنی و برقراری تردد ایمن وروان با انجام اقدامات ایمن‌سازی نقاط پرتصادف، اجرای روكش آسفالت، شانه سازی، بخشنده كردن راه با اجرای عملیات خاكریزی و ملایم كردن شیب شیروانی راه‌ها، استفاده از تجارب پرسنل و توان پیمانكارن در حال انجام است.

دادخواه با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان، اظهار كرد: عملیات ایمن سازی  ۶۷ نقطه مصوب كشوری استان اصفهان  با اولویت  در دستور كار قرار گرفته است.

وی از شناسایی و مطالعه طرح ایمنی سازی سایر نقاط خبر داد و گفت: در جلسات منظم كمیته بررسی طرح‌های ایمنی و تاسیسات جانبی راه‌ها، كمیته رفع نقاط پرتصادف، بازدیدهای دوره ای گروه ایمنی اقدامات موثری در جهت شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و  اولویت بندی اجرایی عملیات‌ها انحام می‌شود.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به حجم تردد خودروهای سنگین و وجود صنایع و معادن بزرگ در محورهای شریانی استان اصفهان اظهار كرد: از سال ۹۲ تا كنون عملیات ترمیم رویه آسفالت یكهزار و ۳۰۰ كیلومتر از راه‌های استان اصفهان با تلاش همكاران، مساعدت مسئولین و توان اجرایی پیمانكاران پیگیری و انجام شده است.

وی از انجام عملیات لكه‌گیری روكش آسفالت با تعریف پروژه‌های متعدد در محورهایی نظیر جندق- معلمان، داران- اصفهان، ملااحمد- نائین، انارك- نائین بر اساس اولویت بندی خبر داد و افزود: برنامه ریزی‌‌های لازم برای درز گیری، لكه گیری و ترمیم رویه آسفالت جاده‌ها در نیمه دوم سال جاری و سال آینده نیزانجام شده است.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان كرد: عملیات ارتقا ایمنی ۵۰۰ كیلومتر از محورهای پرتردد استان اصفهان با بهره گیری از ماشین آلات و امكانات موجود با انجام عملیات شانه سازی؛ اصلاح شیب شیروانی و... با حداقل هزینه ممكن انجام شد.

وی به برنامه ساماندهی۲۰۰ تقاطع و سه راهی‌های استان اصفهان اشاره و تصریح كرد: بیش از ۷۰ درصد از برنامه ساماندهی تقاطع و سه راهی‌های استان اصفهان اجرا شده است.

دادخواه اجرای زیرگذرهای پیش ساخته در محورهایی نظیر میمه، درختك، كهرویه و... را از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام در این معاونت عنوان كرد.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با بهره‌گیری از ماشین‌آلات كلیه عملیات ترانشه برداری و عملیات خاكی در ۱۰۹ نقطه پرتصادف استان اصفهان به صورت امانی توسط پرسنل زحمتكش و ماشین آلات موجود انجام و برنامه ریزی جهت  انجام عملیات سایر نقاط نیز دردست انجام است.

وی به استفاده از تكنولوژی‌های نوین در پروژه‌های این حوزه اشاره و تصریح كرد: استفاده از تكنولوژی میكرو سرفیسینگ،آسفالت پلیمری، پودر لاستیك جاذب تنش و...از جمله این اقدامات نوین در این حوزه به شمار می‌آید.

دادخواه گفت: استان اصفهان یكی از استان‌های پیشرو در استفاده از سیستم‌های روشنایی با چراغ‌های LED، نصب حفاظ‌های بتنی مفصلی و خط كشی سرد نانو در كشور به شمار می‌آید.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح كرد: با وجود مشكلات متعدد مالی و طول زیاد راه‌های روستایی با استفاده از روش‌های علمی كم هزینه ماننداجرای سیلكت، فوكسیل و... اقدام به بهبود سطح كیفی این راه‌ها كرده‌ایم.

وی توجه به خرید ماشین آلات جدید، تعمیر و بازسازی ماشین آلات موجود را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود:‌ ۵ دستگاه ماشین شامل لودر و جرثقیل در راستای افزایش توان ماشین آلات این اداره كل خریداری شده و بازسازی ونوسازی سایر ماشین آلات در حال انجام است.

دادخواه به لزوم حفظ حریم راههای و جلوگیری از تخلفات در این حوزه اشاره و خاطرنشان كرد: علاوه بر اینكه حفظ  حریم راه‌ها ضریب ایمنی جاده‌ها را بالا می‌برد برای توسعه وتعریض راه‌ها در آینده نیز ضروری است و اقداماتی شامل گشت زنی موثر، برخورد با متخلفان توسط عوامل مربوطه و مساعدت مسئولین در حال انجام است.

وی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی‌ها در استان اصفهان خاطرنشان كرد: ۱۰۰ اکیپ راهداری دائم و موقت برای اجرای طرح راهداری زمستانه در  طول راه‌های استان اصفهان و ۷۵ گردنه برف گیر در آماده باش كامل هستند.

دادخواه با بیان اینکه ۷۵۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری در این طرح به مردم خدمت رسانی خواهند کرد، اضافه کرد: در اجرای این طرح ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری مانند نمک پاش و تیغه‌های برف روب به کار گرفته شده اند.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان انجام عملیات راهداری را یكی از مشاغل سخت وپرخطر معرفی كرد و گفت: در سرمای جان سوز كوهستانها و گردنه‌های برف گیر و در گرمای طاقت فرسای جاده‌ها راهداران عزیز در طول سال به خدمت رسانی مشغول هستند.

وی با بیان اینكه هرسال شاهد زخمی یا كشته شدن راهداران عزیز  در حین انجام وظیفه در جاده‌ها هستیم افزود: تنها عشق به خدمت به مردم است كه این فرشتگان نجات را در سخت ترین شرایط  به خدمت رسانی به مردم عزیز تشویق می‌كند.

نظر شما