شناسهٔ خبر: 63129 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان خبر داد:

برقراری پروازهای مشهد-زنجان-مشهد/ آمادگی فرودگاه زنجان برای فصل زمستان

فرودگاه زنجان مدیر فرودگاه زنجان از برقراری پروازهای مشهد-زنجان-مشهد در این فرودگاه خبر داد و گفت: فرودگاه زنجان از منظر تجهیزات، از آمادگی کامل برای استقبال از فصل زمستان برخوردار است.

محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام خبر برقراری پروازهای زنجان-مشهد در این فرودگاه گفت: پروازهای برنامه‌ای فرودگاه زنجان در چند ماه گذشته، به علت نبود چارتر کننده در استان زنجان قطع شده بود و هیچ پرواز داخلی در این فرودگاه دایر نبود.

وی ادامه داد: به منظور پاسخ به درخواست‌های مکرر مردم استان، با همکاری رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مسوولان فرودگاه و نمایندگان زنجان و طارم در  مجلس شورای اسلامی، پروازهای زنجان-مشهد در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با هواپیمای MD داير شد.

قاسمی با اشاره به اینکه این پرواز از ۲۲ دی ماه۱۳۹۷ آغاز خواهد شد، افزود: طبق برنامه پروازی اعلام شده ، پرواز ایرتور با شماره ۸۰۱۶ مسیر مشهد- زنجان ساعت ۱۵:۰۰ فرودگاه مشهد را به مقصد زنجان ترک می‌كند و ساعت ۱۶:۳۰ در فرودگاه زنجان به زمین می‌نشيند. پرواز برگشت نيز با شماره ۸۰۱۷ ساعت ۱۷:۳۰، فرودگاه زنجان را ترک می‌كند و ساعت ۱۹:۰۰ در فرودگاه مشهد به زمين می‌نشيند.

این مدیر فرودگاهی به رایزنی برای برقراری پرواز در سایر مسیرهای داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت : مذاکرات مختلفی برای برقراری پرواز در مسیرهای تهران، عتبات عالیات، کیش و ترکیه انجام داده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های اهالی استان باشیم.

تجهیزات کامل زمستانی در فرودگاه زنجان

مدیر فرودگاه زنجان در ادامه تجهیزات زمستانی فرودگاه زنجان را کامل توصیف کرد و گفت: از منظر تجهیزات زمستانی، از تجهیزات برف‌روب گرفته تا تجهیزات یخ-زدا یا De-Ice هیچگونه کمبودی در فرودگاه زنجان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته نیز پروازهای حج در فصل زمستان، حتی به صورت شبانه نیز انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

قاسمی با اشاره به تجهیزات کمکناوبری فرودگاه زنجان گفت: سیستم روشنایی باند و چراغ‌های اپروچ در فرودگاه زنجان وجود دارند. همچنین این فرودگاه از تجهیزات کمک ناوبری VOR DME بهره‌می‌برد.

وی افزود: با استفاده از این تجهیزات، حداقل دید افقی برای نشست و برخاست هواپیماها در طرح اصلی فرودگاه زنجان ۲۴۰۰ متر است.

گفتنی است در تابستان سال جاری، فرودگاه زنجان یکی از فرودگاه‌های میزبان برای پروازهای حج تمتع بوده است.

نظر شما