شناسهٔ خبر: 63155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفت؛

برگزاری جلسه كمیته فنی مناسب سازی استان خراسان رضوی / تأکید بر حقوق معلولان در ساخت و سازهای جدید الاحداث

جلسه جلسه کمیته فنی مناسب سازی استان خراسان رضوی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سیدحسین حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینكه خوشختانه در اداره كل راه و شهرسازی رضوی از گذشته به موضوع مناسب سازی اهمیت بالایی داده شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اظهار داشت: اجرای مقررات مناسب سازی محیط جهت معلولین در ساخت ساختمان های عمومی و اداری در دستور کار است.

وی ادامه داد:  با توجه به ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان در خصوص نظارت بر ساخت و سازهای جدید الاحداث ادارات دولتی، اماکن عمومی و ساختمان‌های حاشیه شهر مشهد كه مجری آن اداره كل راه و شهرسازی است کلیه موارد فوق از قبیل رمپ‌ها، سرویس بهداشتی، آسانسور و درب برقی به نحو صحیح انجام می‌شود.

وی در خصوص ادارات راه وشهرسازی شهرستان‌ها گفت: با توجه به جدایی ادارات راهداری از اداره كل، كلیه ساختمان‌های قبلی این اداره كل به راهداری واگذار شد و پرسنل این اداره كل به ساختمان جدید منتقل شده‌اند و با توجه به قدیمی بودن این ساختمان‌ها، اصلاح كلیه موارد فوق در این ادارات نیز در دستور كار قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه پیشنهاد شد اعضای کمیته فنی مناسب سازی استان از پروژه های مهم و اماکن عمومی بازدید نمایند و همچنین ضوابط مناسب سازی در بافت های فرسوده رعایت شود.

فیروزی معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان نیز در این جلسه با بیان اینكه مناسب سازی در جامعه باید به نحو صحیح انجام شود، افزود: لازم است در این خصوص فرهنگ سازی شود تا افراد اطلاعات کافی کسب نمایند و این فاصله بین معلولین و جامعه پر شود.

نظر شما