شناسهٔ خبر: 63184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

جاده گیوی به خلخال تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود

راهسازی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مراحل احداث جاده جایگزین محدوده رانشی گیوی به خلخال آغاز شده و تا تابستان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی این استان، درباره عملیات اجرایی پروژه احداث جاده جایگزین محدوده رانشی گیوی به خلخال گفت: عملیات اجرایی جاده جایگزین که چند ماه پیش به علت رانش کوه و جاده مسدود شده بود، پس از انجام مطالعات لازم توسط مهندسان مشاور و تهیه نقشه اجرایی، به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

وی گفت: شرکت آلتایی که از پیمانکاران فنی و بومی استان است، با به کارگیری سه دستگاه بولدوزر، دو دستگاه بیل مکانیکی و تعداد مکفی از سایر ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی، عملیات اجرایی پروژه را شروع کرده و علی‌رغم شرایط جوی نامناسب در منطقه، عملیات خاکی پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

یوسف‌زاده در ادامه توضیح داد: طول واریانت اجرایی ۵/۱ کیلومتر بوده که دارای ۲۰۰هزار متر مکعب عملیات خاکی ، ۴دستگاه ابنیه فنی ، روسازی و ایمن‌سازی پروژه است که با برآورد اولیه ۴۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: راه ارتباطی شهر گیوی به خلخال از چند ماه پیش به علت رانش کوه و تخریب جاده در حد فاصل آبگرم کوثر تا روستای ایلوانق مسدود شده و هم اکنون تردد خودروها از خلخال به کوثر و بالعکس، از طریق جاده دسترسی قدیم به آبگرم صورت می‌گیرد.

وی تصريح كرد: در صورت بارش سنگین برف تردد از مسیر فعلی در این محور بدلیل وجود شیب زیاد ، قوس‌های تند و مسیر باریک برای خودروهای سنگین و حتی در مواردی برای خودروهای سبک نیز غیر ممکن خواهد بود./

نظر شما