شناسهٔ خبر: 63203 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مجری طرح ایرتاکسی بجنورد خبر داد

برقراری پروازهای ايرتاکسی فرودگاه بجنورد در مرحله آموزش خلبان و کادر فنی

ایر تاکسی مجری طرح ایرتاکسی فرودگاه بجنورد با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های راه اندازی ایرتاکسی‌ها در این فرودگاه از آغاز دوره های آموزش برای خلبانان و کادر فنی این نوع هواپیماها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا ذاكر با اعلام این خبر عنوان كرد: دو فروند هواپیمای تکنام ساخت ایتالیا (شریك شركت ATR) را تحویل گرفته ایم كه متعلق به سال ۲۰۱۷ و مدرن و پیشرفته هستند.

مجری طرح ایرتاکسی فرودگاه بجنورد با بیان اینكه برای راه اندازی ایرتاكسی های فرودگاه بجنورد مبلغ یك میلیون یورو سرمایه گذاری شده است، افزود: اكنون در مرحله تكمیل زیرساخت ها و تربیت خلبانان و مهندسان فنی هستیم.

وی همچنین گفت: این ایرتاكسی ها دارای موتور پیستونی ملخی هستند كه با استفاده از به روز ترین فناوری های اروپا تولید شده اند و از توان مداومت پروازی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر برخوردارند. این هواپیماها می توانند در یك مسیر پروازی چندین مقصد داشته باشند و گزینه بسیار مناسبی برای استان كم مسافر و در عین حال دارای ظرفیت های محدود حمل و نقل (با توجه به نداشتن راه آهن و دوری از پایتخت) خراسان شمالی است.

ذاكر افزود: می توان از ایرتاكسی ها در تمام فرودگاه های كشور بویژه فرودگاه های مناطق كوهستانی استفاده كرد.

 

نظر شما