شناسهٔ خبر: 63257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

قطع راه ارتباطی ۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر/وجود ۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی در استان

علی خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استان حدود ۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی وجود دارد، گفت: در بارندگی اخیر در ۶۰ یا ۷۰ روستا مشکل تردد ایجاد شده است که با توجه وضعیت ماشین‌آلات که اغلب فرسوده‌اند، بعد ازمحورهای اصلی نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

علی خوان‌پایه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در چند روز اخیر جز در ارتفاعات بارش برف سنگین نداشتیم و غیر از گرذنه بیژن که گردنه سردسیر و برفی استان است و چندی پیش آن را مسدود کردیم، بقیه محورها باز است و مشکل تردد وجود ندارد.

وی افزود: در تعدادی از روستاها فعلا مشکل تردد وجود دارد، ولی با توجه به اینکه اولویت ما با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم، در وهله نخست راه‌های اصلی و بعد فرعی و روستاهای با تراکم بالا است، باقی محورها را بعد از بارندگی بازگشایی می‌کنیم.

این مدیر استانی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی به دلیل خاکی بودن دچار انسداد می‌شوند، در ادامه گفت: در استان حدود ۴ هزار کیلومتر راه خاکی روستایی و ۲ هزار کیلومتر راه خاکی شوسه وجود دارد و در مجموع  ۶۰ یا ۷۰ روستا بعد از بارندگی مشکل تردد دارند.

خوان‌پایه در ادامه با اشاره به وضعیت ماشین‌آلات راهداری توضیح داد: از مشکلات اساسی ما ماشین‌آلات راهداری است که هم از نظر تعداد محدود هستند و هم به دلیل فرسوده و کهنه بودن با نقص مواجهند.

وی تصریح کرد: در برخی روستاها یا به طور کامل مشکل تردد وجود دارد و یا رفت و آمد در آن‌ها به صورت بسیار کند است. البته همواره بعد از باز شدن مسیرهای اصلی و فرعی و جاده‌های روستایی پر جمعیت نسبت به بازگشایی مسیرهای خاکی روستایی نیز اقدام می کنیم./  

نظر شما