شناسهٔ خبر: 63262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد:

اجرای راهداری زمستانی با ۹۵ میلیارد ریال در استان همدان

حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: طرح اجرای راهداری زمستانی در استان همدان دارای اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی‌خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: با توجه به اجرای طرح راهداري زمستانی، اين اداره كل تاكنون با اعتباری افزون بر ۹۵ ميليارد ريال نسبت به آماده‌سازی برای استقرار اكيپ‌های برف‌روب و نمك‌پاش در راهدارخانه‌های استان اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعالیت و آماده‌باش ۳۴ راهدارخانه استان در اجرای این طرح افزود: ۱۷ راهدارخانه ثابت، ۸ راهدارخانه مركز اداره و ۹ راهدارخانه نيز به شکل قرارداد اجاره است.

پرورشی‌خرم ادامه داد: در این طرح همچنین ۵۱۶ پرسنل و كادر مجرب شامل نيروهاي حجمی و نيروی ثابت و پشتيبانی با بهره‌گيری از انواع ماشين‌آلات برف‌روب و ديگر تجهيزات در خدمت مسافران و استفاده‌كنندگان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

این مسئول با اشاره به خرید ۶۲ هزار تن شن و نمک در اجرای این طرح بیان داشت: ۵۰ هزار تن شن و ۱۲ هزار تن نمک در اجراي طرح زمستانی و برف‌روبی خريداری شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ماشين‌آلات نیز تعداد ۲۸۵ دستگاه خودروی راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر شده كه از اين ميزان ۲۱۵ دستگاه ماشين آلات برفروبی سنگين و نيمه‌سنگين، ۴۴ دستگاه خودروی پشتيبانی و ۲۶ دستگاه گريدر و تراكتور اجاره‌ای برای كمك به طرح برفروبي است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: امیدواریم با بهره‌گيري از توان همه پرسنل راهداری و پشتيبانی و هماهنگی‌های انجام شده و حفظ تعامل با ديگر عوامل ذيربط از جمله فرماندهي پليس راه استان، هلال احمر، اورژانس و نيز مديريت بحران بتوانيم زمستاني ايمن را فراهم کنیم.

گفتنی است، طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت./

نظر شما