شناسهٔ خبر: 63278 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل خبر داد

اتمام فاز اول پروژه تدوین راهبردهای بومی مدیریت سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌‌ها

جواد هدایتی مدیركل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های كشور در حال اجراست و فاز اول آن طی هفته گذشته به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیركل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل این سازمان با بیان  اینکه پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت وسایل نقلیه در جاده‌های كشور در حال اجراست و فاز اول آن طی هفته گذشته به اتمام رسید. اظهار داشت: با توجه به اینكه سرعت، یكی از عوامل اصلی شكل‌گیری یا تشدید وقوع سوانح رانندگی در كشور به شمار می‌رود و به این موضوع در برنامه عملیاتی ارتقاء جامع ایمنی حمل‌ونقل نیز به صورت محوری توجه شده است، پروژه تدوین راهبردهای مدیریت سرعت با هدف پشتیبانی فنی و اجرائی پیاده‌سازی برنامه عملیاتی مدیریت سرعت در ایران در حال انجام می‌باشد.

وی افزود:در این پروژه كه با مشاركت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعریف شده، در نظر است تا با استفاده از مهندسین مشاور برجسته دنیا در مقوله مدیریت سرعت و انتقال دانش فنی تجارب موفق موجود،‌ نحوه اجرای برنامه‌های بسته مدیریت سرعت، نظام‌مند، منسجم و منجر به بهبود وضعیت ایمنی در كشور گردد.

هدایتی خاطرنشان كرد: تدوین دستورالعمل‌ها و توصیه‌های فنی به منظور تعیین سرعت مناسب در انواع راهها و مقاطع خاص، بهبود فرآیند اعمال قانون در برخورد با تخلفات تجاوز از سرعت حداكثر مقرر، اقدامات مهندسی در اجرای مدیریت سرعت در راهها و ارائه آموزش عمومی لازم با هدف جلب حمایت اجتماعی از برنامه‌ها از مهم ترین خروجی‌های این پروژه محسوب می‌گردد.

وی افزود: با حضور دو مشاور بین‌المللی و مشاور داخلی، مرحله برداشت و ارزیابی وضعیت موجود در كشور به اتمام رسید  و در این راستا جلسه مشورتی با مقامات ارشد مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرمانده پلیس‌راه كشور، بازدید میدانی از محورهای مواصلاتی منتخب كشور، آشنایی با برنامه‌های جاری و اقدامات آتی و برگزاری كارگاه آموزشی از عمده‌ترین كارهای انجام شده در این مرحله بوده است.

مدیركل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل‌ونقل ضمن خاطرنشان كرد: پروژه مذكور برای یك دوره زمانی هفت ماهه پیش‌بینی شده و امید آن می رود كه طبق برنامه، خروجی‌های نهایی این پروژه تا نشست آتی كه در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، نهایی و ارائه گردد.