شناسهٔ خبر: 63312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در سطح راه‌های استان قم

جاده دو بانده رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: در قالب اجرای طرح سیستم مدیریت پلهای جاده‌ای (BMS) افزون بر ۹۰ دستگاه پل دارای حداقل یک دهانه با طول ۱۰ متر و بیشتر، در سطح راه‌های استان قم بازدید و بازرسی فنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، طرح سیستم مدیریت پل‌های جاده‌ای (BMS) در سطح محورهای مواصلاتی استان قم اجرایی شد.

عباس شکوری، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پل‌های دارای حداقل یک دهانه با طول ۱۰ متر و بیشتر، در سطح راه‌های استان قم به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از اجرای این پروژه نود دستگاه پل جاده‌ای دارای حداقل یک دهانه بالای ۱۰ متر و بیشتر در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در خصوص آنها اقدام شد.

شکوری در مورد بازده زمانی اجرای این پروژه نیز اظهار داشت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل و ادارات شهرستان (علی الخصوص اداره راهداری شهرستان سلفچگان) در بازه زمانی کمتر از دو ماه (اول آذرماه لغایت پایان نیمه نخست دی ماه) به اجرا گذاشته شد. با عنایت به ضرورت بازدید ادواری پل و ابنیه فنی راه‌ها و در راستای اجرای این طرح، گشت بازرسی پل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ایجاد شد.

وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل (BMS) نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب‌ها و علل) و رتبه بندی پل‌های جاده‌ای استان قم اقدام شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پلها، شناسایی آسیب‌های متداول سازه ای، مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب‌ها، اولویت بندی پلها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و... از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح است.

شکوری از ملزومات اجرای طرح (BMS) به انواع دوربین‌های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و... اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان است که کارشناسان اجرایی این طرح از قابلت‌های لازم برخوردار هستند.

نظر شما