شناسهٔ خبر: 63317 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبر اعلام کرد

یک هزار واحد از پرند و هشتگرد آماده واگذاری به متقاضیان پردیس است/ آماده سازی، محوطه‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها مهمترین مشکل تکمیل مسکن مهر شهرهای جدید

حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های با پیشرفت و موقعیت مناسب در شهرهای جدید پرند و هشتگرد که قطعا وضعیت بهتری نسبت به پروژه‌های پردیس دارند گفت: در حال حاضر حدود یک هزار واحد در پرند و هشتگرد فریز شده و آماده واگذاری به متقاضیانی است که تمایل به انجام این کار را داشته باشند. لازم به ذکر است که پروژه‌های پرند و هشتگرد مشخص و پیشرفت فیزیکی‌شان قابل قبول است و به محض انتخاب به افراد تحویل داده می‌شود.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها و همچنین کاهش عرضه برخی محصولات در بازار در سال ۹۷ روند تکمیل واحدها در بخش تجهیزات نصبی، نازک‌کاری و تحویل را با مشکلات جدی روبه رو کرده است گفت: در این دوره تلاش داریم طی مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیری جهت تأمین و واردات قطعات مورد نیاز در تکمیل واحدهای باقی‌مانده اتخاذ کنیم و در حال پیگیری این امر هستیم.

طاهرخانی در ادامه  با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شده ولی به دلیل عدم تأمین خدمات هنوز به مالکان تحویل داده نشده است گفت: تکمیل این واحدها و تحویل هرچه سریعتر آن‌ها برای ما در اولویت است و تلاش داریم تا دهه فجر به نتایج خوبی برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های با پیشرفت و موقعیت مناسب در شهرهای جدید پرند و هشتگرد که قطعا وضعیت بهتری نسبت به پروژه‌های پردیس دارند گفت: این خانه ها آماده تحویل به متقاضیانی هستند که به دلیل کمبود آورده‌شان اخطار گرفته‌ و هم‌اکنون می‌توانند با حفظ امتیاز و اولویت برای دریافت مسکن به این شهرها منتقل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار واحد در پرند و هشتگرد فریز شده و آماده واگذاری به متقاضیانی است که تمایل به انجام این کار را دارند، لازم به ذکر است که پروه‌های پرند و هشتگرد مشخص و پیشرفت فیزیکی‌شان قابل قبول است و به محض انتخاب به افراد تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: افرادی که از لیست متقاضیان مسکن مهر پردیس حذف شده‌اند، آنهایی هستند که علی‌رغم اخطارها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از سوی شرکت عمران به تعهدات مالی خود در برنامه زمان‌بندی مناسب عمل نکرده و اکنون به دلیل عدم توانایی مجموعه در آغاز پروژه جدید از لیست حذف شده‌اند.

طاهرخانی در ادامه سخنان خود مهمترین مانع در تکمیل مسکن مهر پردیس را فرآیند آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تامین زیرساخت‌ها دانست و گفت: به همین دلیل ما همواره شاهد فواصل طولانی در تکمیل ابنیه و تأمین خدمات زیربنایی هستیم که متأسفانه با شرایط توپوگرافی خاص پردیس هزینه بسایر بالایی را می‌طلبد، بحثی که ما به هیچ عنوان قصد تحمیل آن را به مردم نداشته و در تلاشیم تا از محل منابع داخلی شرکت و یا در قالب اسناد خزانه آن را تأمین کنیم.

طاهرخانی همچنین خبر داد: هم‌اکنون در تلاشیم تا با واردکردن ۲ پیمانکار بزرگ به روند تکمیل فرایند آماده‌سازی پروژه‌ها سرعت بخشیده و آمار افتتاح‌ها در سال ۹۸ را از این طریق افزایش دهیم.

به گفته وی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر کل کشور درحال حاضر ۲۰۰ هزار واحد در بخش خدمات و ۲۰۰ هزار واحد علاوه بر خدمات در بخش ابنیه نیز دارای مشکل هستند که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها اعتبار نیاز است./

نظر شما