شناسهٔ خبر: 63327 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برگزاری مناقصه بخش دیگری از محور تربت حیدریه-سنگان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت محور تربت حیدریه- سنگان در ترانزیت بار معادن سنگان و خواف به بنادر جنوبی کشور گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این محور به زودی مناقصه احداث ۲۷ کیلومتر دیگر از این محدوده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان خراسان رضوی گفت:  محور تربت حیدریه- رشتخوار- خواف- سنگان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی است که با توجه به وجود بزرگترین معدن سنگ‌‌آهن خاورمیانه در سنگان و تردد بالا در این محور، تکمیل هرچه سریعتر آن در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ این محور ۱۴۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر ۲۱ کیلومتر آن در محدوده شهرستان خواف زیرعبور ترافیک قرار دارد، ۲۷ کیلومتر آن نیز با برآورد ۸۶ میلیارد تومان آماده برگزاری مناقصه و ۹۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی تاکید کرد: محور تربت حیدریه- رشتخوار –خواف- سنگان در انتقال سنگ آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور نقش مهمی دارد و همچنین یکی از مهمترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان است.

خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک بالا در این محدوده و همچنین لزوم کاهش خطرات احتمالی در این محور تکمیل هرچه سریعتر آن در اولویت قرار گرفته است.

برگزاری مناقصه عملیات تکمیلی کنارگذر تربت حیدریه 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از کنارگذر تربت حیدریه گفت:‌ این کنارگذر به صورت ۴ خطه و به طول ۲۰ کیلومتر هم اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد و مناقصه اجرای عملیات تکمیلی آن به زودی برگزار خواهد شد.

خادمی کنارگذر تربت حیدریه را بخشی از کریدور شمال- جنوب شرق کشور اعلام کرد و افزود:‌ این کنارگذر در ترانزیت بار و مسافر به سوی بنادر جنوبی کشور به ویژه بندرعباس و بندر چابهار نقش مهمی دارد  و استان‌های خراسان رضوی و شمالی را به مرزهای سرخس ، باجگیران و دوغارون متصل می‌کند.

وی ادامه داد: کنارگذر تربت حیدریه با توجه به ترانزیت بار معادن خواف و نشتیفان به سمت جنوب از این محدوده، مانع از ورود ماشین‌های سنگین و خودروهای عبوری به داخل شهر تربت حیدریه خواهد شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ بیش از ۴ میلیون تن سنگ‌آهن طی ۹ ماه گذشته از این محور به سمت بنادر جنوبی کشور ارسال شده است.

نظر شما