شناسهٔ خبر: 6336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی در نوروز ۹۴ ؛

کاهش ۳۲ درصدی تلفات رانندگی استان مرکزی در نوروز / نوروز بدون ترافیک سنگین و انسداد در استان مرکزی

جاده فيروكوه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از کاهش ۳۲ درصدی تلفات رانندگی نوروزی در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این ایام هیچ گونه انسداد مسیر و ترافیک سنگین نیز در استان گزارش نشد.

مجید نصرالله ‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات نوروزی اداره کل راه شهرسازی استان٬توضیح داد: این اداره کل٬ تمام تلاش خود را برای رفاه حال مسافران نوروزی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی انجام داد و در این راستا به موفقیت‌هایی دست یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه پیش از آغاز سال ۹۴ حدود سه هزار کیلومتر از جاده‌های استان خط کشی شد٬ افزود: علاوه بر این بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شانه‌سازی شد.

وی شناسایی ۶۲ نقطه پرحادثه در استان مرکزی را از دیگر کارهای انجام شده در استان برای ایام نوروزی برشمرد و توضیح داد: علامت گذاری و نشانه‌گذاری این نقاط حادثه‌خیز به وسیله نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی از اقداماتی بود که در کاهش تصادفات و سوانح در استان مرکزی موثر بود.

نصرالله ‌نژاد با بیان اینکه ۲۳ راهدارخانه در ایام نوروزی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی بودند٬ افزود: توزیع بیش از پنج هزار بروشور به مسافران نوروزی برای انتخاب مسیر مناسب و شناساندن راه‌ها و مناطق گردشگری استان و همچنین نصب بیش از ۱۰۰ بنر هشداردهنده برای توصیه‌های ایمنی و رانندگی از دیگر اقدامات نوروزی بود.

وی از کاهش ۳۲ درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و ادامه داد: سال گذشته در ایام نوروز میزان تلفات رانندگی در جاده‌های استان ۳۲ نفر بود که این رقم امسال به ۲۲ نفر کاهش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی٬ وضعیت ترافیکی در جاده‌های استان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز امسال هیچ گونه انسداد مسیری گزارش نشد و فقط برای لحظاتی بار ترافیکی استان قم به استان مرکزی کشید که این مورد هم در زمان اندکی برطرف شد.

وی همچنین خدمات مسافری در استان را مناسب دانست و افزود: گشت‌های راهداران در استان با ارائه خدمات مختلف از جمله تعمیر خودرو و سایر خدمات نوروزی همراه بود که موجب رضایتمندی مسافران نوروزی بود./

نظر شما