شناسهٔ خبر: 63382 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های فارس خبر داد:

احداث ترمینال جدید فرودگاه جهرم با بودجه ۷ میلیارد تومانی/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه احداث ترمینال فرودگاه جهرم

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث ترمینال جدید فرودگاه جهرم خبر داد و گفت: این ترمینال با صرف ۷ میلیارد تومان اعتبار و در مساحتی معادل ۱۵۰۰ متر مربع ایجاد می‌شود.

رضا بدیعی‌فرد، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه‌های جهرم، فسا و شیراز گفت: در این سفر ترمینال نیمه‌ساز فرودگاه جهرم مورد بازدید قرار گرفت.

بدیعی‌فرد به پیشرفت ۴۰ درصدی این ترمینال اشاره کرد و افزود: احداث این ترمینال اردیبهشت‌ماه سال جاری با اعتبار ۷ میلیارد تومانی کلید خورد و تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: از آنجا که فضای ترمینالی کنونی فرودگاه جهرم بسیار محدود است و ابنیه آن به ۴۰ سال پیش تعلق دارد، و با توجه به برقراری پروازها در فرودگاه جهرم، احداث این ترمینال ضرورت دارد.

به گفته بدیعی‌فرد، ترمینال جدید فرودگاه جهرم ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و امکان پذیرایی همزمان از ۲۰۰ مسافر را فراهم می‌کند. در حال حاضر هفته‌ای ۲ پرواز با استفاده از ناوگان ای‌تی‌آر هما در این فرودگاه انجام می‌شود و با توجه به محدودیت‌های دمایی و طول باند کوتاه، این هواپیما در کنار ناوگان امبرائر کشور، تنها هواپیماهایی هستند که توان پرواز به فرودگاه جهرم را دارند.

گفتنی است فرودگاه جهرم که تقریبا به مدت ۱۰ سال غیرعملیاتی بود و متروکه شده بود، سال پیش با صرف حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار مجددا آغاز به کار کرد. درزگیری سطوح پروازی، نصب سیستم‌های ناوبری، استقرار واحد ایمنی زمینی شامل دو دستگاه کپسول و یک تانکر، استقرار سیستم سوختگیری هوایی، استقرار پلیس و سپاه، ساخت ساختمان اداری و تجهیز آن، ایجاد زیرساخت‌های آب و برق و گاز و نصب سیستم‌های مخابراتی از جمله اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی فرودگاه جهرم بوده است.

پیشرفت ۷۵ درصدی احداث ترمینال جدید فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در ادامه از بازدید مه‌آبادی از فرودگاه فسا خبر داد و گفت: در این بازدید توسعه زیرساخت‌های فرودگاه و برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن فرودگاه مورد توجه قرار گرفت.

بدیعی‌فرد سپس به بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه شیراز خبر داد و افزود: ترمینال خارجی جدید فرودگاه شیراز یکی از مواردی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

وی از پیشرفت ۴۰ درصدی کل پروژه و ۷۵ درصدی قرارداد فعلی ساخت ترمینال جدید فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: در حال حاضر این ترمینال با اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث می‌شود و پس از اتمام قرارداد، تکمیل پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت BLT دنبال خواهد شد. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس درباره این ترمینال جدید گفت: این ترمینال جدید در مساحت ۲۳ هزار متر مربع و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

بدیعی‌‌فرد ادامه داد: این ترمینال که به عنوان ترمینال پروازهای خارجی احداث می‌شود، سالانه ۲ میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه اضافه خواهد کرد.

به گفته وی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این ترمینال هزینه شده و راه‌اندازی آن سبب افزایش پروازهای خارجی فرودگاه خواهد شد.

گفتنی است  ۷ فرودگاه در استان فارس واقع شده‌اند که شامل فرودگاه‌های شیراز، لار، لامرد، زرقان، جهرم، دارآب و فسا می‌شوند. در حال حاضر دو فرودگاه دارآب و فسا غیر عملیاتی است و فرودگاه زرقان نیز برای برقراری پروازهای آموزشی و تفریحی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. 

نظر شما