شناسهٔ خبر: 63391 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای کشور از چهارشنبه/ احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی شمال کشور

آب و هوا براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز تا اواسط روز دوشنبه وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز تا اواسط روز دوشنبه وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

همچنین امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر فعالیت آن در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

براین اساس از بعدازظهر امروز در آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، شمال زنجان، کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه وبویراحمد و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف و در ایلام، شمال خوزستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، شمال بوشهر، قسمت‌هایی از شمال فارس و غرب اصفهان درگیر این سامانه خواهند بود.

در جاده های کوهستانی مناطق ذکر شده طی امروز و فردا لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی شده، از این رو توصیه می‌شود تردد در این مناطق با تجهیزات زمستانی انجام شود.

همچنین دوشنبه بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در جنوب کهگیلویه وبویر احمد، شمال بوشهر، غرب فارس و شرق خوزستان پیش بینی می‌شود. 

لازم به ذکر است از امروز  یکشنبه تا اواسط دوشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین رخ خواهد داد و احتمال وقوع بهمن در جاده های ارتباطی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز به سوی استان‌های ساحلی خزر وجود دارد.

پیامد ورود این سامانه بارش باران، گاهش وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف خواهد بود و در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

این سامانه روز سه‌شنبه در مناطقی از جنوب غرب، جنوب و شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

دوشنبه‌و سه‌شنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در کرمان و سیستان و بلوچستان خیزش گردوخاک و برخی نقاط کاهش دید افقی رخ خواهد داد. همچنین طی روز سه‌شنبه شاهد وزش باد شدید در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان خواهیم بود.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی یک سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه وارد کشور می‌شود. این سامانه روز چهارشنبه نیمه غربی کشور و از پنجشنبه کل کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در آخرین روز هفته یعنی جمعه عمده فعالیت این سامانه محدود به شرق کشور و شرق سواحل دریای خزر خواهد بود.

با ورود این سامانه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه، بارش برف و در پاره‌ای نقاط بارش باران، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، به تدریج افزایش ابر و بعدازظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز دوشنبه بارش باران و احتمال بارش برف برای تهران وجود دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۷ و ۳ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای ۵ درجه صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما