شناسهٔ خبر: 63424 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

بررسی راهکارهای استفاده از توانمندی‌های صاشيراز برای تامين تجهيزات ارتباطی و کمک ناوبری فرودگاه‌ها

شرکت فرودگاهها ؟؟؟ گفت: رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان سفر به شیراز از صاشیراز بازدید و راهکارهای استفاده از توانمندی های علمی و فناوری بومی این مجموعه را برای اجرای مفاد تفاهمنامه اخیر در راستای استفاده از توان صاشیراز در تامین تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه های کشور بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سید احمد مونی رخ، مشاور عالی مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور هوانوردی گفت: به دنبال دعوت مدیرعامل شركت صاشیراز و تصمیم مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای بازدید و انجام مذاكره با مدیرعامل و مسوولان  آن مجموعه و نیز با توجه به مبادله توافقنامه همكاری های فنی میان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و صاشیراز در حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روز گذشته (22 دی) رحمت اله مه آبادی،‌ به همراه عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، معاون عملیات هوانوردی،  مدیران كل ارتباطات و ناوبری هوایی و مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و تعدادی از متخصصان شركت از صاشیراز بازدید كردند.

مومنی‌رخ افزود: در این بازدید مدیرعامل و هیات همراه از نزدیك با توانمندی های فنی و تولیدی تجهیزات صاشیراز آشنا شدند و از كارگاه های مكانیك، اویونیك، رادار، كمك ناوبری، اپتیك، كالیبراسیون و آزمایشگاه های پیشرفته دیدن كردند. ضمن اینكه در این بازدید از سیستم های عملیاتی رادار (PSR و SSR) و دستگاه های DME تحت تولید و آزمایش بازدید شد.

نماینده مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در درگاه مشترك تفاهمنامه شركت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان كرد: در این بازدید مدیران و متخصصان صاشیراز به بیان توضیحات لازم درباره حجم مبادلات تجهیزاتی این مجموعه با شركت های داخلی و خارجی پرداختند.

مومنی رخ افزود: در جریان این بازدید مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به بیان توصیه هایی در راستای استفاده از توانمندی های صاشیراز برای بومی سازی تجهیزات موردنیاز صنعت هوانوردی كشور پرداخت و مقرر شد، مراتب همكاری ها از طریق مشاور عالی مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور هوانوردی پیگیری شود.

 

نظر شما