شناسهٔ خبر: 63459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افت قابل ملاحظه دما در اواخر هفته در غالب نقاط کشور / تداوم بارش‌ برف و باران در تهران و استان‌های شمالی کشور

آب و هوا امروز برای غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و مطابق پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری، امروز برای غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که بتدریج با شکل گیری جریان‌های شمالی روی دریای خزر، ابرناکی و بارش در سواحل غربی دریای خزر رخ خواهد داد.

طی امروز و فردا سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی، شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود که ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا  ۲ متر خواهد رسید. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی بعمل آید.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال بوشهر، غرب استان‌های فارس و اصفهان بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف ادامه خواهد یافت.

بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود که ضمن تشدید بارش در جنوب غرب، بارش برف و باران در مناطق غربی و مرکزی و دامنه‌های البرز آغاز می‌شود و با عبور متناوب سامانه بارشی طی روزهای پایانی هفته افت قابل ملاحظه دما و ماندگاری هوای سرد در غالب نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما