شناسهٔ خبر: 6347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات قرقیزستانی از بندر امیرآباد

بازدید هیات قرقیزستانی از بندرامیرآباد یک هیات قرقیزستانی متشکل از سر کنسول کشور قرقیزستان و نماینده دولت قرقیزستان و جمعی از سرمایه گذاران قرقیزستانی از بندر امیر آباد بازدید کردند .

به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي، این هیات به منظور بررسی امکانات، تجهیزات و توانمندی های بندر ضمن بازدید میدانی از محوطه های عملیاتی از اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد بازدید کرده و با نحوه سرمایه گذاری و احداث صنایع تولیدی و توزیعی  آشنا شدند .

در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد ، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیر آباد در پاسخ به سوالاتی در خصوص توانمندی های ترانزیتی بندر امیر آباد گفت : بندر امیر آباد به عنوان حلقه اصلی کریدور ترانزیتی  شمال - جنوب و تنها بندر نسل سومی کشور آمادگی کامل برای  ترانزیت انواع کالا و سرمایه گذاری در همه بخشها را دارد .

وی در ادامه با اشاره به از سرگیری ترانزیت سوخت از طریق بندر امیر آباد به کشورهای افغانستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خاطر نشان کرد ؛ در سال گذشته بخش زیادی از نیاز سوختی این کشورها از بندر امیر آباد و با استفاده از  خطوط ریلی و تانکرهای حمل سوخت  ترانزیت شد .

سرکنسول کشور قرقیزستان نیز با اشاره به نیاز داخلی این کشور به محصولات کشاورزی ، نسبت به گسترش صادرات این نوع محصولات از بندر امیر آباد با توجه به استقرار کانتینرهای یخچالدار در این بندر ابراز امیدواری کرد./

نظر شما