شناسهٔ خبر: 63481 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان تصریح کرد:

تجهیز فرودگاه گرگان به تمام سامانه های کمک ناوبری/ پایان پروژه بزرگراهی بهشهر – بجنورد تا پایان سال ۹۸ / تدوین برنامه تبدیل بندر ترکمن به یک بندر گردشگری

سفر وزیر به گلستان وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان چندین طرح فرودگاهی، ساختمانی و پروژه راهسازی را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر امروز براي افتتاح چند پروژه به استان گلستان سفر کرد و وارد شهر گرگان شد.

محمد اسلامی در بدو ورود به استان درخصوص این سفر استانی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین دیدار با مردم اظهار داشت: آنچه که در این سفر به عنوان افتتاح در دستور کار قرار دارد در ابتدا طرح‌های توسعه فرودگاه گرگان است که این افتتاح‌ها عمدتا در بخش کمک ناوبری و مراقبت پرواز است.

وی افزود: فرودگاه‌های استان‌های شمالی کشور به خصوص فرودگاه گرگان نیاز به تجهیزات کمک ناوبری از جمله چراغ تقرب داشت که تجهیز و به روز‌رسانی شدند. عملیات نصب صورت گرفته و کار کالیبراسیون و تطبیقی در دستور کار قرار دارد. نکته مهم دیگر پارکینگ هواپیما و توسعه ترمینال است که آغاز شده و با پیگیری شرکت فرودگاه‌ها اجرا و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

این عضو کابینه دولت دوازددهم در ادامه با اشاره به پروژه‌های مدنظر در این سفر در حوزه راه تصریح کرد: در حوزه راه در این سفر تکمیل پروژه بهشهر – بجنورد را داریم که حدود ۱۳۰ کیلومتر آن در دست اجرا بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته این پیش‌بینی وجود دارد که حداکثر تا پایان سال ۹۸ باقی مانده آن به اتمام برسد. با این طرح مردم استان می‌توانند از یک بزرگراه کامل در طول استان و به صورت شرقی غربی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: در حوزه راه یکی دیگر از اقدامات مهم در استان بحث ایمن‌سازی راه‌ها و حذف نقاط پرحادثه است. در این طرح ۲۰ تقاطع در اولویت قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر انجام شده و به اتمام برسند.

محمد اسلامی در ادامه به بحث مسکن در استان گلستان و موضوع بازآفرینی در آن اشاره داشت و گفت: مسکن مهر تعیین تکلیف شده و با شتابی که خواهد گرفت و در این سفر قصد داریم پروژه‌های جدیدی در بحث بازآفرینی برای بافت‌های فرسوده استان گلستان را آغاز کنیم.  پروژه های مسکن در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با مشارکت خود مردم و با نقشی که سرمایه گذاران و شرکت های سازنده خواهند داشت یک نوسازی شهری را در استان گلستان شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با مهم دانستن موضوع بندر ترکمن در استان گلستان تاکید کرد: بندر ترکمن یک مساله مهم در استان گلستان است. طرح جامع بندر ترکمن که یک بندر شیلاتی است به عنوان یک برنامه گردشگری در دستور کار قرار دارد تا با یک لایروبی حداقلی قابلیت استفاده گردشگران را پیدا کند.

نظر شما