شناسهٔ خبر: 63505 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز عمليات اجرايی ٦٠ هزار واحد مسكونی در شهرهای جديد/ افتتاح ٢٧ هزار و ٩٠٠ واحد مسكن مهر در دهه فجر

طاهرخانی معاون وزير راه و شهرسازی از آغاز عمليات اجرايی ٦٠ هزار واحد مسكونی در شهرهای جديد طی دهه فجر خبرداد و گفت: در اين زمان شاهد افتتاح ٢٧ هزار و ٩٠٠ واحد مسكن مهر و همچنين كلنگ زنی ٢٦ مركز محله در شهرهای جديد خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در جلسه بررسی آخرین وضعیت برنامه تولید و عرضه ٢٠٠ هزار واحد مسكونی در شهرهای جدید كه امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بیان كرد: پس از ارائه برنامه تولید ٢٠٠ هزار واحد مسكونی در شهرهای جدید، تمامی برنامه به طور دقیق تدوین و بین ٢١ شهر تقسیم شد، در این راستا جلسات به طور منظم هر دو هفته یك‌بار با مدیران عامل برگزار و آخرین وضعیت پروژها بررسی می‌شود.

طاهرخانی در ادامه میانگین اسكان جمعیت شهرهای جدید طی بازه زمانی ٧٥تا ٩٧،  را ٣٩٩٣٤ نفر اعلام كرد و گفت: پیش‌بینی می شود تا اواخر سال آتی این رقم از یك میلیون نفر عبور كند.

معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط جمعیت‌پذیری هریك از ٢١ شهر جدید فعال در طی كمتر از ١٠ ماه اول سال ٩٧ را ٢١٨٨ نفر اعلام كرد و افزود: درحال حاضر نرخ رشد درآمد شركت عمران شهرهای جدید در ٢٩٩ روز اول سال ٩٧ نسبت به مقطع مشابه سال قبل بیش از ١٤٤ درصد اعلام شده و پیش بینی می شود عملكرد درآمد داخلی آن طی امسال به ٨٤٢ میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز عملیات اجرایی ساخت ٦٠ هزار واحد مسكونی در شهرهای جدید را مهمترین پروژه آغازی طی دهه فجر سال جاری در این مناطق اعلام كرد و گفت: در این راستا همچنین شروع ساخت ٢٦ مركز محله با سرمایه بخش خصوصی بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان نیز در ردیف دوم پروژه‌های دهه فجر شهرهای جدید قرار گرفته است.

طاهرخانی با بیان اینكه این مراكز محله با اهداف انتفاعی و غیرانتفاعی در شهرهای جدید ساخته شده و خدمات متنوعی در حوزه‌های تفریحی، آموزشی، مذهبی، تجاری و ... را خصوصا در سایت‌های مسكن مهر ارائه خواهد كرد، گفت: گفتنی است افتتاح ٢٦ مدرسه و تعداد ٢٧ هزار و ٩٠٠ واحد مسكن مهر نیز در برنامه افتتاحیه‌های دهه فجر امسال محسوب می‌شود.

مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با بیان اینكه درحال حاضر ٢٦٠ هزار واحد از ٤٠٠ هزار واحد مسكن مهر در شهرهای جدید افتتاح شده است، گفت: درحال حاضر ١١٠هزار واحد باقیمانده و تعداد ٢٤ هزار واحد فاقد متقاضی نیز در شهرها وجود دارد كه طی ٦ ماه گذشته این رقم از ٦٣ هزار واحد به ٢٤ هزار كاهش یافته است.

این مقام مسئول حجم سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید طی دولت تدبیر و امید را ١٢٦٣ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: خوشبختانه برنامه تولید و عرضه ٦٠ هزار واحد مسكونی نیز به طور كامل مشخص شده و به محض امضای قرارداد، سرمایه‌گذار برای دریافت پروانه به شهرداری معرفی می‌شود چراكه تعداد قابل توجهی از پروانه‌های ساختمانی در این مناطق از شهرداری توسط شركت عمران پیش خرید شده است.

نظر شما