شناسهٔ خبر: 63517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

یک میلیون و۴۱۲هزار TEU در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران جابه‌جا شد/ترانشیپ ۱۸۱ هزارTEU کانیتنر از بندر شهید رجایی

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و جابه‌جایی یک میلیون و ۴۱۲ هزار TEU کانتینر طی نه ماهه سال جاری، در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال۹۷تا ابتدای دی ماه جاری،اظهار داشت:در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۸۷ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۴۹ هزار و ۸۰۵ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۵۷ هزار و ۳۵۴ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد:طی نه ماهه امسال، ۱۸۱ هزار و ۶۸۳ TEU از طریق بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عفیفی پور همچنین از جابجایی بالغ بر ۲۷۲ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و حجمی افزون بر ۲۹۱ هزار TEU کانتینر وارداتی طی نه ماهه سال جاری خبر داد.

وی در پایان  یادآور شد:بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا،به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

نظر شما