شناسهٔ خبر: 6357 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معین ویژه شهر جدید صدرا منصوب شد

یدالله رحمانی عضو شرکت عمران شهرهای جدید معاون وزیر راه و شهرسازی در حکمی معین ویژه‌ای را برای پیگیری مسایل مربوط به شهر جدید صدرا منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و طرح موضوع در جلسه هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، انتصابی در جهت رفع مشکلات پیش روی پروژه‌های مسکن مهر و طرح‌های زیربنایی و روبنایی در شهر جدید صدرا، با حکم محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفت.

به موجب این حکم، یدالله رحمانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، با حفظ سمت به عنوان معین ویژه شهر جدید صدرا منصوب شد.

پیرو سیاست‌های كلی نظام و وزارت مسكن و شهرسازی مبنی بر رفع مشكلات و معضلات كلان شهرها به لحاظ مسائل مربوط به آلودگی‌های محیط زیست، عدم كارائی محیط زیست، عدم كارایی تاسیسات زیربنایی، آلودگی‌های صوتی ناشی از ترافیك، كمبود فضاهای خدماتی – آموزشی و اشباع محلات مسكونی مركز شهری، افزایش جمعیت، بالارفتن هزینه‌های زندگی در كلان شهرها و به تبع آن افزایش فقر و گسترش جرائم اجتماعی و عدم رعایت حقوق شهروندی مكانیابی و مطالعات برنامه ریزی و طراحی شهر جدید صدرا در فروردین ۱۳۶۸ در دستور كار وزارت مسكن و شهرسازی قرار گرفت و به مهندسین مشاور جهت اقدام لازم واگذار شد.

شهر صدرا در ۱۵ كیلومتری شمال غرب شیراز در منطقه‌ای به نام «دشت آهوچر» كه بیش از ۳۰۰ متر مرتفع‌تر از شیراز است واقع شده است.

به موازات اجرای عملیات آماده سازی اراضی، طرح تفصیلی این شهر تهیه و در سال ۱۳۶۹ به تصویب رسید. ضمن اینکه طرح جامع این شهر در بهمن ماه سال ۱۳۷۴ توسط شورای عالی شهرسازی و معماری كشور مصوب شد.

محدوده قانونی شهر در گستره‌ای به مساحت پنج هزار هكتار و با تراكم ناخالص ۱۰۰ نفر در هكتار و با جمعیت مصوب ۲۳۰ هزار نفر بـــه تصــویب رسیده كــه جمعیت مــورد تاكید افق طرح در آستانه دوم و با افتتاح پروژه های مسکن مهر «جمعیت نهایی» در حدود ۵۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

لازم به ذکر است طاهرخانی و غراوی دو عضو دیگر هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز در بهمن سال گذشته با حفظ سمت به عنوان معین‌های ویژه شهرهای جدید پردیس و پرند منصوب شدند./

نظر شما