شناسهٔ خبر: 63570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد:

طرح توسعه بندر بوشهر به‌عنوان یک بندر نسل سوم در مجتمع بندری نگین خواهد بود

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان از طرح توسعه بندر بوشهر بعنوان یک بندر نسل سوم در مجتمع بندری نگین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،در ابتدای جلسه شورای حمل ونقل استان بوشهر سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر ضمن خوش آمد به اعضای شورای حمل و نقل استان،به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل،اقدامات صورت گرفته و طرح های در دست اجرا  در بندر بوشهر و مجتمع بندری نگین پرداخت.

ارجمند زاده گفت:طرح‌های مهمی برای توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر طراحی شده است که تکمیل آنها نقش مهمی  در توسعه فعالیت‌های بندری دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درخصوص اقدامات صورت گرفته بمنظور توسعه بندر بوشهر بیان کرد:از جمله اقدامات توسعه ایی در این بندر و با توجه به محدودیت هایی که در بندر بوشهر بدلیل مجاورت با شهر وجود داشت،در سال ۸۵ محوطه ای  به مساحت ۱۳ هکتار  ( هامون ) از طریق استحصال در قسمت  ورودی کانال داخلی بندر جهت ترمینال کانتینری ایجاد شد.

وی اجرای مجتمع بندری نگین را یکی دیگر از طرح‌های مهم توسعه ای در بندر بوشهر دانست و تصریح کرد:طرح توسعه بندر بوشهر بعنوان یک بندر نسل سوم در مجتمع بندری نگین خواهد بود که بعنوان یک پتانسیل موجود ظرفیتها و فرصتهای سرمایه گذاری خوبی در آن پیش بینی شده است.

ارجمند زاده اشاره کرد:در حال حاضر ظرفیت بندر بوشهر ۷میلیون تن میباشد که با توسعه ایی که  آینده در مجتمع بندری نگین صورت خواهد گرفت  ۸ میلیون تن ظرفیت مازاد  در بندر بوشهر ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر جایگاه دوم را در بین بنادر کشور دارد، افزود:با افتتاح اسکله و ترمینال کانتیتری مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر به بیش از ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

گفتنی است،در ادامه اعضای شورای حمل و نقل با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر از نزدیک از نحوه عملیات بندری دیدن کردند.

نظر شما