شناسهٔ خبر: 63638 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه های امروز ۲۹ دی ماه می‌خوانید

آیا جیره بندی مصالح حقیقت دارد؟

روزنامه جیره بندی، کوپنی شدن، یارانه‌ای و یا هر واژه دیگری که بر طرح توزیع مصالح ساختمانی به صورت تهاتری توسط دولت می‌توان گذاشت... اما با این حال سئوال اصلی که باید جواب داد این است که آیا این امر حقیقتی مسلم است یا نه؟ چنین سوژه‌ای امروز دستمایه روزنامه «آرمان امروز» بوده است که با برگزیدن تیتر مصالح ساختمانی کوپنی می‌شوند؟ از منظر خود به این امر پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

آفتاب یزد

خرید ملک در خارج ساده تر از معامله مسکن در تهران

 هر چند محدودیت‌های ارزی بازار خرید ملک در خارج از کشور را برای ایرانیان‌ اندکی کساد کرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان تقاضا برای خرید ملک در دیگر کشورها از سوی ایرانیان بالاست. کشورهای اطراف ایران، مهم‌ترین مقاصد ایرانیان برای خرید خانه‌هاست. با این حال رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید دارد اقبال ایرانیان به خرید ملک در ترکیه، گرجستان، قبرس، ارمنستان و البته اسپانیا بالاتر از سایر نقاط است و در نتیجه فعالیت برای جذب مشتری در این نقاط نیز بالاست.

وی با تاکید بر اینکه طرفین با آگاهی از این نکته، تلاش دارند شرایطی را برای خرید ملک ایرانیان فراهم کنند اما هموطنان باید مراقبتی جدی در این حوزه به عمل بیاورند.مصطفی قلی‌خسروی در توضیح این مطلب افزود: در داخل کشور آگهی‌های فراوانی با هدف ترغیب ایرانیان به خرید ملک در خارج از کشور منتشر می‌شود اما نکته مهم این است که فعالیت برای فروش خانه به ایرانیان در خارج از کشور غیر قانونی است و مشاوران املاکی که دارای جواز کسب و پروانه فعالیت هستند، چنین اقدامی را نمی‌توانند انجام دهند.

آرمان امروز

مصالح ساختمانی کوپنی می‌شوند؟

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کماکان تقاضا برای خرید ملک در سایر کشورها بالاست. کشورهای همسایه از قبیل ترکیه، گرجستان، قبرس و ارمنستان مهمترین مقاصد ایرانیان برای خرید ملک هستند؛ البته برخی اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها املاک زیادی هم در کشور اسپانیا خریداری کرده‌اند. در حالی آگهی‌های فراوانی برای خرید ملک در خارج از کشور منتشر می‌شود که براساس قانون چنین فعالیتی غیرقانونی است و مشاوران املاک دارای مجوز حق معامله‌ای که به خروج ارز از کشور بیانجامد را ندارند.

 دلایل مختلفی برای چرایی استقبال ایرانیان به خرید ملک در خارج از کشور عنوان شده است؛ دلایلی که از مسائل اجتماعی و فرهنگی ناشی می‌شود. با این حال، رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است نباید از تاثیرگذاری مولفه‌های اقتصادی بر افزایش تقاضا برای خرید ملک در خارج از کشور غافل شد.یکی از دلایلی که به افزایش خرید خانه در کشورهای همسایه دامن زده است؛ ارزان بودن قیمت ملک در این کشورها به نسبت ایران به ویژه کلان‌شهر تهران است.

جمهوری اسلامی

با حضور وزیر راه و شهر سازی؛

عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز آغاز شد

عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن شیراز - بوشهر با اعتبار ۲هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال شامگاه پنجشنبه در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در حاشیه این آئین گفت: راه آهن بوشهر- شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار،شیراز، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.

فرزاد رستمی افزود: طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است.وی یادآورشد: مطالعات فاز ۲ زیرسازی قطعه ۱۰ این طرح توسط مهندسان مشاور راه آهن انجام شده است.رستمی ادامه داد: در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.وی عنوان کرد: در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.

مردم سالاری

لزوم بررسی ایمنی ۹۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران

شهردار تهران از لزوم بررسی ایمنی ٩٠٠ ساختمان بلندمرتبه پایتخت خبر داد. پیروز حناچی در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا، گفت: سازمان آتش‌نشانی با حادثه پلاسکو به نقاط ضعف خود پی برد و درس بزرگی به مدیریت شهری برای ایمنی شهر داده شد و در حال حاضر این سازمان دارای تجهیزاتی به روز و تخصصی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تهران ۹۰۰ ساختمان بلندمرتبه دارد که باید از نظر ایمنی مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود استانداردهای لازم را رعایت کرده‌اند یا خیر. شهردار تهران در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا پیگیر سخت و زیان‌آور محسوب شدن شغل آتش‌نشانان شده‌اید، عنوان کرد: در این خصوص پیگیری‌های لازم در حال انجام است که بخشی بر عهده ماست و بخش دیگر بر عهده تأمین اجتماعی است که در این خصوص حتما همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها:

نظر شما