به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راهآهن جنوب با اعلام این مطلب گفت: راهاندازی این خطوط اثرات مثبتی در توسعه حملونقل ریلی کشور داشته و ساخت این خطوط در دستور کار راهآهن قرار دارد.
وی بابیان اینکه راهاندازی سایت تعمیرات واگن در ایستگاه اهواز، احداث دپو تعمیرات لکوموتیو در ایستگاه اهواز، استفاده از جدیدترین سیستمهای الکتریکی جهت افزایش سرعت و ایمنی و برنامهریزی سیر قطارها ازجمله اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجامشده است، افزود: این اداره کل خدمترسانی بهتر به مسافران، تجهیز ایستگاهها، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و ... را برای افزایش رضایت و توسعه حملونقل ریلی در این استان در دستور کار خود قرار داده است.
درویش زاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای راهآهن جنوب در چهلسالگی انقلاب اسلامی، گفت: این اداره کل پس از جنگ تحمیلی ضمن بازسازی کامل خطوط و مقاومسازی پلهای مسیر راهآهن جنوب، ایستگاههای خرمشهر و ماهشهر را احداث کرد.
وی افزود: اداره کل راهآهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی ۱۰۰ روز خط اهواز- خرمشهر را بهطور کامل بازسازی و بهمنظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاههای همسطح را به غیر همسطح تبدیل کرد.
مدیرکل راهآهن جنوب همچنین با یادآوری اینکه دوخطه کردن مسیر اهواز – بندر امام خمینی و اهواز – اندیمشک ازجمله دستاوردهای دیگر این اداره کل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: همچنین افزایش سرعت حرکت قطارها تا ۱۴۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، تغییر ساختار ناوگان مسافری از درجهدو به یک، تخصیص یک رام قطار پنج ستاره فدک و حذف قطارهای بیکیفیت ازجمله اقداماتی است که در این مدت انجامگرفته است.
درویش زاده در ادامه بابیان اینکه بعد از انقلاب ناوگان حملونقل حومهای در این منطقه راهاندازی و بهینهسازی شد، گفت: اکنون ۱۴ رام قطار ریل بأس در داخل استان با یازده واگن دوطرفه و شش دیزل زیمنس کار جابجایی مسافر را درون استان انجام میدهند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه این اداره کل در این مدت تردد قطارهای باری را از سطح شهر به بیرون از آن منتقل کرد، افزود: به همین منظور ایستگاه جدید نظامیه و خط کمربندی نظامیه به میاندشت احداث شد.
نظر شما