شناسهٔ خبر: 63649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گام‌های دولت برای توسعه، اشتغال و آبادانی چابهار و سیستان و بلوچستان

جلسه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار با فاصله نزدیک به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و متصل به آب‌های آزاد برای ورود بخشی از کالاهای اساسی کشور مناسب و با صرفه اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این بندر با زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد و کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیما توانایی پهلوگیری را در آن دارند.

 وی تصریح کرد: چنانچه راه‌آهن چابهار - سرخس تکمیل و جاده‌های منتهی به بندر چابهار از طریق استانهای همجوار کرمان و هرمزگان ۲ بانده و به بزرگراه ارتقا پیدا کنند جابجایی کالا رونق گرفته و شاهد توسعه این منطقه خواهیم بود.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همت دولت برای توسعه، اشتغال و آبادانی این استان ستودنی است.

وی بیان کرد: نباید کالاهای سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار از سایر بنادر ایران با هزینه‌های بالا وارد شوند بلکه این امر باید از بندر چابهار صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه همچننی، با شرکت در نمازهای جمعه تشیع و تسنن با مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت و حجت اسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه اهل تشیع چابهار به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این دیدارها احمد علی موهبتی با تشریح قابلیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان خواستار حمایت و پشیبانی امامان جمعه برای انجام بهتر فعالیت ها و پیشبرد اهداف نظام برای توسعه این منطقه محروم شد.

نظر شما