شناسهٔ خبر: 63725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۶ پروژه راه و شهرسازی در جنوب سیستان و بلوچستان همزمان با دهه فجر

ساخت بزرگراه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر ۳۶ طرح راهداری، مسکن مهر، عمران و بهسازی شهری در جنوب این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم جاوشیری، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷۲ هزار و ۴۲۰ میلیون ریال در دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های یادشده یازده پروژه در حوزه راهداری، سه پروژه راه روستایی، ۱۵ پروژه عمران و بهسازی شهری و هفت پروژه مسکن مهر است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۵ واحد مسکونی طرح مسکن مهر در شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و کنارک در دهه فجر افتتاح و هزار و ۱۶۵نفر از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ پروژه نیز در زمینه عمران و بهسازی شهری در این ایام آماده بهره برداری است که شامل آسفالت محلات، جدول گذاری، ساخت پایگاه ژنتیک ایرانشهر و غیره است.

جاوشیری گفت: طرح‌های یادشده برای هزار و ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین کلنگ ساختمان مرکز بهداشت ایرانشهر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر به زمین زده خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در سال ۱۳۶۲ با ردیف بودجه مستقل از راه و شهرسازی استان در ایرانشهر راه‌اندازی شد.

جاوشیری افزود: پیش از پیروزی انقلاب ۶۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی مالرو در جنوب سیستان و بلوچستان وجود داشت.

وی گفت: در دهه‌های اخیر با توجه ویژه دولت راه‌های اصلی ساخته و راه‌اندازی شد؛ به گونه‌ای که هم اینک هزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب تا قبل از دولت یازدهم ۲۶ کیلومتر بزرگراه در این حوزه ساخته شده بود که این رقم هم اینک به ۴۸ کیلومتر افزایش یافته به گونه‌ای که در ۶ سال گذشته طول بزرگراه‌های جنوب این استان ۲ برابر شده است.

وی اظهار داشت: در گذشته ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده بود، اما هم اینک به ۸ هزار و ۶۶۲ کیلومتر افزایش یافته که این موضوع تحول بزرگی در عرصه راه روستایی ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، جاوشیری بیان کرد: تا قبل از دولت یازدهم ۲ هزار و ۶۴۳ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان وجود داشت که هم اینک به ۲ هزار و ۶۶۳ کیلومتر افزایش یافته است./

نظر شما