شناسهٔ خبر: 63756 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری

ارائه بلیت چارتر بدون احتساب بسته سفر مجاز نیست/ برخورد با متخلفان عرضه بلیت چارتری

سازمان هواپیمایی کشوری مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های هواپيمايی به فروش بليت هواپيما به صورت سيستمي از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت‌هاي هواپيمايی، مجاز به فروش بليت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نيستند و ارائه بليت هواپيما بايد مشمول ابطال و تغيير باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: در راستاي اجراي سياست هاي ابلاغي مبني بر فروش بليت پروازهاي چارتري به صورت سيستمي و با توجه به پايش بازار و بررسي هاي صورت گرفته پيش از اين بعضا شاهد فروش بليت پروازهاي برنامه اي به صورت چارتري بوده ايم كه اين امر مغاير با بخشنامه هاي ابلاغي سازمان هواپيمايي كشوري است.

وي افزود: برهمين اساس سازمان هواپيمايي كشوري در ابلاغي تمامي شركت هاي هواپيمايي را ملزم كرد از بهمن ماه جاري در كليه مسيرها فروش خود را به صورت سيستمي عرضه كرده و مقررات تغيير و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بليت به مسافران اطلاع رساني لازم را انجام دهند.

جعفرزاده افزود: براساس اين بخشنامه انجام پروازهاي چارتري در قالب بسته هاي سفر و تركيب هتل و پرواز منحصرا در مسيرهاي گردشگري با رعايت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتري از سازمان خواهد بود.

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغي اين سازمان جهت جلوگيري از ايجاد بي نظمي در فضاي كسب و كار حمل و نقل هوايي و صيانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهاي جديد و يا تعديل مجوز پروازهاي قبلي شركت ها تجديد نظر خواهد كرد و با متخلفان برخورد قانوني خواهد كرد.

نظر شما