شناسهٔ خبر: 63776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باقری فرد خبر داد

اتمام مراحل مطالعات تونل شهیده باختر بیگلری در محور لار - بستک

محمدرضا باقری فرد مديركل راه و شهرسازى لارستان از تکمیل مطالعات تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل واقع در محور لار - بستك خبر داد . 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستان ، مهندس محمدرضا باقرى فرد مديركل راه و شهرسازى لارستان از تکمیل مطالعات تونل جديد در حوزه استحفاظى اين اداره كل واقع در محور لار - بستك خبر داد . 

باقرى فرد اظهار داشت : باتوجه به تكميل فازهاى مختلف جهت دوبانده شدن محور لار - بستك و نيز استراتژيك بودن اين جاده از جهات مختلف و فرا منطقه اى بودن در فاز اول ٣ کیلومتر از سمت خروجی شهر خور بهسازی شد و در فاز دوم عملیات ١٦/٥ کیلومتر دیگر تا روستای هرمود نیز در حال انجام است . 

باقری فرد با اشاره بر اینکه  : هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل در اين محور  به خوبى مى تواند دسترسى لارستان را به بنادر آفتاب ، چارك ، لنگه و جزيره كيش را توسعه دهد و بدين شكل زمينه سازى تحولات تجارى ،خدماتى و فرهنگى را هموار کند ، افزود : در فاز سوم و در جهت حذف گردنه ی پاسخند و تسهیل در عبور و مرور ،  واریانت های مختلفی در این مقطع مطالعه و مورد ارزیابی قرار گرفت .

وی افزود : در پایان پس از جلسات کارشناسی و بازدید میدانی از محور فوق مصوب گردید تونل با طول ٤٣٠ متر احداث و راهسازی طرفین آن به طول ٣٢٠٠ متر به عنوان گزینه بهینه در دستور کار این اداره کل قرار گیرد .

مدير كل راه و شهرسازى لارستان در پايان خاطر نشان كرد : در بخش نامگذارى از  اين تونل مؤثر ، نام شهیده باختر بیگلری  براى اين تونل در نظر گرفته شد كه اين بانوى مبارز به گفته بسیاری ، شجاعانه در کنار همسرش جنگید و نقش مهمی در قیام عشایر لر و نفر داشته است و در تير ماه ٤٣ در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) بود که لارستان نخستین شهید زن انقلاب اسلامی را به این نهضت تقدیم كرد./

نظر شما