شناسهٔ خبر: 63778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی سامانه ملی «احراز اصالت هویت برخط» در اداره کل راه و شهرسازی قزوین

حسن مؤمنی رییس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راه و شهرسازی قزوین از آغاز به کار پروژه احراز هویت برخط و حذف کپی اسناد هویتی از چرخه اداری همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: دیگر برای انجام امور اداری در این اداره کل نیاز به ارائه کارت ملی و شناسنامه نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،حسن مومنی با اعلام خبر آغاز به کار پروژه احراز هویت برخط و حذف کپی اسناد هویتی از چرخه اداری همزمان با دهه مبارک فجر، گفت: به استناد آيين نامه توسعه خدمات الکترونيکی دستگاه‌های اجرايی مصوب شورای عالی اداری با هدف اصلاح نظام اداری، سامانه ملی «احراز اصالت هویت برخط» در این اداره کل راه اندازی شد .

رییس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راه و شهرسازی گفت: عملکرد این سامانه، منجر به حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه در تمامی دستگاه‌های دولتی می‌شود و شهروندان دیگر برای مراجعه به ادارات نیازی به تهیه کپی مدارک هویتی فوق نخواهند داشت.

وی افزود: در این طرح ملی، دستگاه های دولتی موظف شدند به جای دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی با استفاده از سامانه مذکور به صورت برخط اقدام به احراز هویت ارباب رجوع نماید.

مومنی بیان داشت: در همین راستا این اداره کل نیز با فراهم نمودن زیرساختهای لازم جهت دسترسی به سامانه فوق و همچنین آموزشهای لازم به متولیان تعیین شده در هر حوزه  اقدام به استفاده از سامانه مذکور کرده است، که همزمان با آغاز ماه بهمن و ایام دهه فجر بهره برداری از این سامانه در ادارات ستادی و شهرستانها فراهم گردیده و آماده خدمت رسانی است.

شایان ذکر است پروژه احراز هویت برخط و حذف کپی اسناد هویتی از چرخه اداری کشور با تصویب در کمیسیون دولت الکترونیک آغاز شدکه از جمله مزایای این طرح تکریم ارباب رجوع، سهولت در خدمت رسانی به مردم، افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی، شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری است./

نظر شما