شناسهٔ خبر: 63780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

تجهیز ناوگان راهداری استان قم به سامانه موقعیت یاب جی‌پی‌اس

ماشین آلات راهداری رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از تجهیز ناوگان راهداری استان قم به سامانه موقعیت یاب جی‌پی‌اس (GPS ) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم به منظور افزایش ضریب بهره وری و ساماندهی هر چه بهتر ناوگان راهداری استان قم، طرح تجهیز ماشین آلات و خودروهای این اداره کل به سامانه موقعیت یاب GPS اجرا گردید، احمد دادآفرین رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: از مجموع ۱۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات و خودروهای ناوگان راهداری استان قم، تاکنون ۱۰۹ دستگاه مجهز به سامانه موقعیت یاب GPS شده اند.

وی هزینه اجرایی این پروژه را بالغ بر پانصد میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طی بازه زمانی یکساله ای، طرح تجهیز ناوگان راهداری و خودرویی این اداره کل اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دادآفرین از ویژگی های های سامانه موقعیت یاب GPS منصوب بر ماشین آلات و خودروهای این ادارهکل به تعیین دقیق موقعیت مکانی، سرعت وسیله نقلیه،میزان کارکرد اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر قابلیت های این سامانه می توان به تعیین دقیق میزان سوخت مصرفی، ثبت دفعات استارت خودرو و... اشاره کرد.

رئیس اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم منبع تغذیه و درگاه پشتیبان موقعیت یاب های جی، پی اس های منصوب بر ناوگان راهداری قم را سامانه مدیریت ناوگان عنوان کرد و توضیح داد: با توجه به قابلیت های فنی این سامانه و آنتن دهی مطلوب آن، روند نظارتی وکنترل کمی، کیفی ناوگان، از دقت چشمگیری برخوردارمی باشد.

وی خاطر نشان ساخت: با عنایت به تمهیدات به عمل آمده، ارتقاء همگام ساختار سخت افزاری ونرم افزاری ناوگان راهداری در اولویت برنامه های سازمان متبوع می باشد.

دادآفرین تاکید کرد: ارائه هرچه بهترخدمات موضوعه به کاربران جاده ای در سایه بروز رسانی ادوات وامکانات میسور می باشد که این مهم در دستورکار این اداره کل قرار دارد./ 

نظر شما