شناسهٔ خبر: 63786 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت فيزيكی ۹۴ درصدی منطقه یك آزادراه تهران-شمال

خیراله خادمی در جمع مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از پیشرفت فيزيكی ۹۴ درصدی منطقه یك و ۲۶ درصدی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه یك آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران از پیشرفت فیزیكی ۹۴ درصدی منطقه یك آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این منطقه از آزادراه تهران-شمال رو به پایان بوده و فقط بخش كمی از عملیات اجرایی باقی مانده است.

وی افزود: منطقه ۲ هم‌اكنون  از ۲۶ درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار بوده و ۵۵۰ میلیارد تومان در این منطقه هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال گفت: ساخت این منطقه به قیمت روز به سرمایه‌ای بالغ بر ۴۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد اما با توجه به مدت ۵ سال زمان مورد نیاز برای اجرای آن سرمایه‌ای نزدیك به ۷ میلیارد تومان برآورد شده است كه مجموع سرمايه مورد نیاز برای بخش ۲ و ۳ را به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی یادآور شد: در مجموع حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق ۱، ۲ و ۴ هزینه شده است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل ونقل افزود: به صورت مشترك با بنیاد مستضعفان در حال تلاش برای جذب سرمایه مورد نیاز ار منابع خارجی، دولتی و بخش خصوصی هستیم.

نظر شما