شناسهٔ خبر: 6384 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از سه ایستگاه سنجش جزر و مد دریا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره)

ایستگاه سنجش جزر و مد دریا سه ایستگاه سنجش جزر و مد دریا به طور همزمان در سه نقطه مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر افزود: این سه ایستگاه سنجش جزر و مد دریا (Tide gauge) با همکاری اداره کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در محل‌های اسکله شماره یک، سکوی VTS و ایستگاه راهنمایان مجتمع بندری امام خمینی(ره)   طی فروردین ماه سال جاری به منظور ثبت منظم داده‌های تراز آب، نصب و راه اندازی شدند.

رضازاده افزود: ایستگاه‌های مذکور مجهز به سه نوع سنسور فشاری، راداری و شناوری بوده که این تجهیزات می‌توانند به طور مستقل اقدام به اندازه‌گیری ترازهای جزر و مدی کرده و با جمع آوری اطلاعات مرتبط به رفتارهای جزر و مد در طول اوقات مختلف شبانه روز، اطلاعات جامعی را برای بررسی وضعیت آبراهه ها به دست دهند.

معاون مهندسی و عمران تاکید کرد: با راه اندازی ایستگاه‌های فوق‌الذکر ضمن پیش‌بینی جزر و مد، مزایایی از قبیل انجام مطالعات، ارتقاء امنیت ناوبری، کمک به عملیات آب نگاری و تولید نقشه‌های دریایی دقیق نیز امکان‌پذیر شد./

نظر شما