شناسهٔ خبر: 63873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ارتباط نقاط مختلف کشور با توسعه راه‌های همدان در ۴ دهه اخیر

حسن ربانی ارشد ​مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: توسعه حمل و نقل استان در بخش بزرگراهی، آسفالت روستایی، شوسه، خاکی، راه‌آهن و فرودگاه در ۴ دهه بعد از انقلاب سبب توسعه ارتباط استان همدان با غرب و جنوب و مرکز کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن ربانی‌ارشد، مدیر‌ اداره کل راه و شهر‌سازی استان همدان گفت: تا قبل از شکل‌گیری جمهوری اسلامی، در استان همدان ۵۱۸ کیلو‌متر راه‌ آسفالته وجود داشت، اما اکنون در این مسیر مهم و قابل توجه برای توسعه و رشد استان همدان ۴۲۰ کیلو‌متر افزایش مسیر را شاهد هستیم که نقش موثر و مهمی در توسعه زیر‌ساخت‌های و تولید و اشتغال بر‌ عهده دارد.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی انقلاب شاهد توسعه کمی و کیفی راه‌های استان هستیم و اکنون استان همدان ۹۳۸ کیلو‌متر راه آسفالته دارد که عامل مهمی در بهره‌مندی مردم این استان از این امکان زیر‌ساختی است.

ربانی‌ارشد با یاد‌آوری اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی در استان همدان هیچ راه‌ چهار‌خطه‌ای وجود نداشت، افزود: با دور‌اندیشی که در نظام اسلامی ایران برای توسعه شهر‌ها و در سایه آن خود‌کفایی تولید و افزایش اشتغال وجود داشت و سرعت دسترسی کالا‌های تولید شده به بازار مصرف و کاهش حوادث ترافیکی، اکنون در استان  ۶۲۵ کیلو‌متر راه چهار‌خطه و بزرگراهی ساخته شده است که همه این مسیر در مدت ۴۰ سال فعالیت نظام اسلامی ساخته شده است.

مدیر‌ اداره کل راه و شهر‌سازی استان همدان گفت: قبل از انقلاب در استان همدان ۳۲۰ کیلو‌متر راه فرعی ساخته شده بود اما اکنون به ۶۸۵ کیلو‌متر افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، بعد از انقلاب ۳۹۵ کیلو‌متر به مجموع راه‌های شوسه و خاکی استان افزوده شد./

نظر شما