شناسهٔ خبر: 63981 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی عنوان کرد:

ضرورت در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی در شهر‌های جدید/کارآمد سازی نظام جمهوری اسلامی تکلیف ویژه دولت است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی را یک ضرورت دیگر برای شهرهای جدید دانست و گفت: با توجه به بارگذاری جمعیتی بالایی که در پردیس خواهیم داشت، نباید اجازه دهیم این شرایط ترکیب جمعیتی و فعالیتی شهر را با مشکل روبرو کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس و همچنین زیرساخت‌های فاز ۹ و ۵ جدید شهر جدید پردیس بابیان اینکه کارآمد سازی نظام جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین تکالیف پیش روی ماست گفت: ما باید بتوانیم در جهت اعتلای جمهوری اسلامی و عمران و آبادانی کشور هر چه بیشتر، قوی‌تر و کارآمدتر از گذشته عمل کنیم. بدون شک انقلاب اسلامی در یک جمله عزت و سر باندی و مردم، عمران و آبادانی کشور و ایجاد شرایط برای تحقق شعار استقلال. آزادی و جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توجه ویژه به ارتقای کیفیت زندگی مردم از وظایف ذاتی ما در گسترش شهرنشینی به شمار می‌رود. در این راستا شهرهای جدید باید بتواند به‌طور طبیعی شرایط سکونتی با زیرساخت کامل را برای مردم فراهم کند تا آن‌ها بتوانند زندگی همراه با آرامش را در آن تجربه کنند.

وی بابیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و به‌ویژه ارتقا وضعیت کسب‌وکار در شهرهای جدید از اولویت‌های ما در این حوزه به شمار می‌رود گفت: چندین بار در دولت موضوع سامان‌دهی شهرک‌های صنعتی اطراف تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم. اخیراً ط‍ی مطالعات انجام‌شده نيز منطقه‌ای را برای انتقال واحد‌های صنعتی غير ضرور به‌عنوان یک محیط مجاز مشخص کرده‌ایم تا علاوه بر رعایت دید و منظر شهری رفاه حال مردم و مسائل سازگار با محیط ریست نیز رعایت شود.

اسلامی در ادامه بابیان اینکه مترو تهران-پردیس نیز در اولویت پروژه‌های تفاهم‌نامه روز جاری به شمار می‌رود گفت: امید است با همت دوستان ما در قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت راهسازی عمران ایران با اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بتوانیم سازمان‌دهی خوبی بتوانیم در حوزه زیرساخت‌های پردیس داشته باشیم.

عضو کابینه دولت تدبیر وامید پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی را یک ضرورت دیگر برای شهرهای جدید دانست و گفت: با توجه به بارگذاری جمعیتی بالایی که در پردیس خواهیم داشت، نباید اجازه دهیم این شرایط ترکیب جمعیتی و فعالیتی شهر را با مشکل روبرو کند. بلکه باید با تمدن سازی در این ناحیه کاری کنیم تا شاهد مسئله و مشکل جدید در اطراف کلان‌شهر تهران طی سال‌های آتی نباشیم.

به گفته وی پردیس نباید در آینده برای رفت‌وآمد و زندگی به شهرهای اطراف به‌ویژه تهران وابستگی داشته باشد.

نظر شما