شناسهٔ خبر: 63984 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران تأکید کرد

تحولات وزارت راه و شهرسازی، محرک چشمگیری در فعال‌سازی پروژه‌های مسکن مهر بود/ پیوست‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌های شهرهای جدید باشد

محسنی بندپی استاندار تهران تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که نباید از آن غافل باشیم موضوع بحث پیوست‌های فرهنگی در شهرهای جدید است به زودی جمعیت پردیس به ۴۵۰ هزار نفر می رسد که نباید از موضوعات اجتماعی در این شهر جدید غافل بمانیم و معتقدم پیوست فرهنگی باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسنی بندپی در مراسم اجرای عملیات برخی از زیرساخت ها در مسکن مهر پردیس و آغاز فاز مطالعات مترو تهران – پردیس با بیان اینکه شاهد ایجاد تحولاتی در وزارت راه و شهرسازی هستیم گفت:خوشبختانه تغییر سیاست‌ها و تحول در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی هستیم که منجر به توسعه در شقوق مختلف خواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین زیرساخت در شهر جدید پردیس بحث مترو و راه‌های دسترسی است که بخشی از زیرساخت‌های آن آماده شده است بحث چهاربانده کردن راه ارتباطی و زیرساخت‌های فاز ۵ و ۹ مسکن مهر پردیس را پیش رو داریم  که در تمام این حوزه‌ها اقداماتی درحال انجام است.

استاندار تهران با بیان اینکه چهار عامل وجود دارد که منجر به اجرایی شدن این پروژه‌های تعریف شده خواهد شد گفت: اولین عامل حضور آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی است که تاکید بر اجرای پروژه‌ها دارد و بارها اعلام کرده است که تکمیل مسکن مهر در اولویت برنامه های خود قرار داده است. پیش از این وقفه‌ای در اجرای پروژه‌های مسکن مهر ایجاد شده بود که خوشبختانه امروز شاهد سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: دومین عامل در محقق شدن اجرای این پروژه ها حضور نمایندگان فعال در تهران است که در کمترین دوره‌ای شاهد پیگیری مسوولانه نمایندگان استان تهران بودیم که خوشبختانه در این دوره می‌بینیم نمایندگان به صورت جدی و مسوولانه به دنبال حل مشکلات این استان به ویژه شهرهای جدید هستند .

استاندار تهران افزود: موضوع دیگر حضور قرارگاه خاتم الانبیا ایجاد پروژه‌ها است که همواره دیده‌ایم که قرارگاه خاتم الانبیا پروژه‌ها را به کیفیت بالا به اجرا می‌رساند و توسط متخصصین بومی این پروژه‌ها را اجرایی می‌کند.

وی تاکید کرد: عامل بعدی که به اجرای پروژه‌ها تعریف شده سرعت می‌بخشد بحث مسوولیت‌ها و وظایف استانداری است که در استانداری تهران تمام دستگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم در اجرای این پروژه‌ها حضور داشته باشند و مشارکت کنند .

محسنی بندپی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که نباید از آن غافل باشیم موضوع بحث پیوست‌های فرهنگی در شهرهای جدید است به زودی جمعیت پردیس به ۴۵۰ هزار نفر می رسد که نباید از موضوعات اجتماعی در این شهر جدید غافل بمانیم و معتقدم پیوست فرهنگی باید در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد.

عارف: ضعف مشکلات شهرهای اغماری تهران اولویت نمایندگان این حوزه است

همچنین در ادامه این مراسم محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه ضعف مشکلات شهرهای اغماری تهران در اولویت نمایندگان این حوزه است، گفت: وجود شهرهای اقماری در مجاورت تهران می تواند یک مزیت باشد تا بتوانیم مشکلات حاشیه نشینی را در این منطقه رفع کنیم و می توانیم از فرصت های ایجاد شده در شهرهای جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات در شهرهای جدید بحث تکمیل مسکن مهر و افزایش کیفیت زندگی در این مناطق است گفت: مهمترین موضوع در بحث ارتقای کیفیت زندگی افزایش راه‌های دسترسی و حمل ونقلی است که تمام این مسایل در شهرهای جدید در حال بهبود هستند و شاهد اجرای پروژه ها در این زمینه هستیم.

عارف تاکید کرد: در بخش مسکن مهر در پردیس با تسریع مسکن مهر برای ثبت نام کنندگان مواجه هستیم که هرچه زودتر باید برای جبران کسری اقدام کنیم. امروز مردم در این حوزه طلبکار هستند که باید نسبت به ارایه واحدها متناسب با تعداد متقاضیان هرچه زوتر و هرچه سریعتر اقدام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: موضوع دیگر در پردیس و شهرهای اقماری تهران بحث لکه های صنعتی است در حال حاضر باید ۷۰۰ الی ۸۰۰ واحد صنعتی در این محدود تعیین و تکلیف شود.

عارف همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز در راه ورود به شهر جدید پردیس شاهد تعداد زیادی از ماشین آلات برای اجرای پروژه‌ها بودیم که امیدواریم این ماشین آلات کار خود را در این منطقه ادامه دهند./

نظر شما