شناسهٔ خبر: 64000 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بارندگی ۴۱۰ میلیارد ریال به راه‌های خوزستان خسارت زد

حیدر مطاعی معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: بارندگی بهمن سال جاری تاکنون ۴۱۰ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال به زیرساخت‌های بخش راه استان خوزستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر مطایی در خصوص خسارت‌های وارده به راه‌های استان خوزستان اظهار کرد: بارش‌های اخیر در استان خوزستان سبب تخریب ۸۷۰ کیلومتر از راه‌های استان و نیز خسارت به ۵۰۸ دهنه پل‌شده است.

وی به ایرنا گفت: اکنون با توجه به خسارتی که از ابتدای سال جاری به ابنیه و زیرساخت‌های این استان در بخش راه واردشده به اعتبار یک هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال نیاز است.

مطایی علت تخریب پل‌ها را سیل، بارش‌های شدید اخیر، ورود سیلاب رودخانه‌ها به برخی جاده‌ها، و ریزش کوه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعمیرات اساسی و بهسازی درراه‌ها و پل‌های استان خوزستان انجام‌شده است که با توجه به‌شدت بارش‌های اخیر تیم راهداری در همه مسیرهای استان مستقر و به‌محض بروز مشکل کارهای لازم را به هدف بهبود شرایط جاده‌ها انجام می‌دهند.

وی با توجه به آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در معابر و مسیرهای استان، از باز بودن مسیرهای خبر داد و گفت: به علت بارندگی‌های شدید و سیلاب و تخریب برخی از جاده‌ها، بخشی از ابنیه فنی و کناره پل‌ در چند شهرستان‌ و روستا، راهداری‌های مستقر در شهرستان‌ها به‌خصوص مناطق شمال و شمال شرقی استان که برف‌گیر و از بارندگی بیشتری برخوردار است تمام تلاش خود را برای مسدود نشدن راه‌ها به کار گرفته‌اند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آخرین اقدامات اخیر راهداری در سیل منطقه رفیع گفت و بیان کرد : بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و افزایش دبی رودخانه و جاری شدن سیل در برخی از مناطق شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه به جاده‌های روستایی و فرعی خساراتی را وارد کرده است که پس از فروکش کردن آب در سطح جاده‌ها ، اقدام به اصلاح محورهای این منطقه خواهیم کرد .

مطایی ادامه داد : با شروع سیل در منطقه رفیع و برخی روستاهای آن منطقه، تیم‌های عملیاتی اداره راهداری، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل شهروندان به شهرستان‌های اطراف مستقر شدند .

 

نظر شما