شناسهٔ خبر: 64033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

اتمام ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان اردبیل/۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی پس از انقلاب دارای آسفالت گرم شدند

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اتمام ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در استان گفت: بعد از انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۸۰۰ کیومتر راه روستایی در اردبیل آسفالت شد و هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی از آسفالت گرم برخوردار شده‌اند.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره اقدامات و پروژه‌های زیرساختی در استان پس از انقلاب اسلامی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در موضوع بازآفرینی در سال جاری قرار است ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در محلات هدف بهسازی و احداث شود و هزینه آن بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که ۶۰ میلیارد در قالب وام و بالای ۴۰ میلیارد در قالب خدمات زیربنایی و روبنایی در استان هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین مطالعات ۸ شهر در بازآفرینی شهری به پایان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل درباره شهرک‌سازی و ساخت و ساز در استان نیز توضیح داد: بعد از انقلاب در بخش مسکن و شهرسازی ۱۸ شهرک به مساحت ۹۵۸ هکتار ساخته و بهره‌برداری شد و همچنین در موضوع پروژه‌های مشارکتی ۵ هزار و ۲۰۰ واحد با زیربنای ۵۲۳ هزار و ۵۲۰ متر مربع احداث شده است.

حیدری در ادامه در خصوص پروژه‌های مسکن مهر اضافه کرد: پروژه‌های مسکن مهر برابر ۴۱ هزار و ۳۸۰ واحد بوده است که از این تعداد تا به امروز ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است. زیربنای این واحدها ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع است.

این مدیر استانی درباره احداث ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها نیز گفت: بالغ بر ۱۰۰ ساختمان دولتی با زیربنای بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع بنا شده است و در موضوع بیمارستانی هم بالغ  بر ۵۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع کار زیربنایی انجام و تحویل دستگاه‌های بهره‌بردار شده است.

حیدری درباره احداث و توسعه راه‌های روستایی در استان اردبیل نیز گفت: پس از انقلاب حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستای آسفالت شد. همچنین پیش از انقلاب ۱۵۰ کیلومتر از راه‌ها دارای آسفالت از نوع سرد بودند، ولی تاکنون و در طی ۴ دهه بالای هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی از آسفالت گرم برخوردارند.

وی اضافه کرد: محور اردبیل-نمین به آستارا به طول ۵۲ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن تبدیل به راه بزرگراهی و مابقی با مشخصات راه اصلی احداث شده است.

به گفته حیدری، محور اردبیل-مشکین‌شهر دارای ۴۵ کیلومتر بزرگراهی و بقیه راه اصلی، راه اصلی اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر، دارای ۲۰ کیلومتر راه بزرگراهی و بقیه با مشخصات راه اصلی ساخته شده است و نیز ۴۰۰ کیلومتر از سه راهی صحرا-گرمی-پارس‌آباد به مشکین‌شهر نیز با مشخصات راه اصلی احداث شده است./  

 

نظر شما