شناسهٔ خبر: 64062 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

۴۴ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر را سازمان صنایع دریایی می‌سازد/ بهره‌مندی از توان داخلی برای ساخت شناورهای عملیاتی

محمد اسلامی عضو کابینه دولت دوازدهم با اعلام اینکه در فاز اول اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴ فروند شناور و تا پایان زمان تفاهم‌نامه ساخت ۴۴ فروند شناور در دستور کار است، گفت: واگذاری ساخت شناورهای عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی به وزارت دفاع به شکوفایی تولید داخل با استفاده از توان سازمان صنایع دریایی منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز چهاردهم بهمن‌ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خداوند را شاکریم که در این سال که سال حمایت از کالای ایرانی است این توفیق را داشتیم که تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع را به امضا برسانیم.

اسلامی اعلام کرد: در فاز اول این تفاهم‌نامه ساخت ۴ فروند شناور موردنیاز سازمان بنادر توسط سازمان صنایع دریایی آغاز می‌شود و در مجموع تا پایان زمان تفاهم‌نامه ساخت ۴۴ فروند شناور در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مایه خرسندی است که سازمان بنادر و دریانوردی توانست با استفاده از توان داخلی و در جهت شتاب دادن به رونق تولید داخلی از ظرفیت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تولید شناورهای امداد و نجات، لایروب، آلاینده روب و سایر شناورها استفاده کند.  

وی تصریح کرد: واگذاری ساخت شناورهای عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی به وزارت دفاع به شکوفایی تولید داخل با استفاده از توان سازمان صنایع دریایی منجر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران ظرفیت هنگفت دریایی دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت ایجاب می‌کند که استفاده از توان داخلی مورد توجه باشد.

اسلامی گفت: امضای این تفاهم‌نامه، منجر به شکوفایی مشاغل دریایی که تاکنون مغفول مانده بود، خواهد شد و موجب می‌شود تا مردم از کسب و کار دریایی در جهت اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران بهره ببرند.

نظر شما