شناسهٔ خبر: 64096 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد

شروط ۴ بندی توسعه شهرک صنعتی بهارستان/تکلیف شرکت شهرک‌های صنعتی برای تهیه برنامه جامع ساماندهی صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران طی ۳ ماه

فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌هایی به استاندار البرز و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای‌عالی، مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان در چهار بند، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به دکتر شهبازی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز و مهندس صالحی‌نیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورا را پیرامون توسعه شهرک صنعتی بهارستان ابلاغ کرد.

در متن مصوبه فوق آمده است: به استحضار می‌رساند شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۲.۳، موضوع توسعه شهرک صنعتی بهارستان واقع در حریم شهرهای کمال شهر و کرج را پیرو مصوبه مورخ ۹۶.۷.۲۰ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه مورخ ۹۶.۱۱.۲۹ کمیته فنی شماره یک و نامه های شماره ۷۱۰ / ۵۲۹۱۳ / ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۶ وزارت نیرو و شماره ۳۶۰۴۰ / ۱۶ / ۹۶ مورخ ۹۶.۱۲.۲۱ وزارت جهاد کشاورزی مقرر نمود:

۱. مطالعات ترافیکی طرح در انطباق با شبکه راه آهن پیرامونی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی تهیه و به تایید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برسد و متعاقب تایید آن، مصوبه شورای عالی در موافقت با توسعه شهرک مذکور به مراجع ذیربط رسما ابلاغ شود.

۲. اولویت استقرار در توسعه شهرک صنعتی، صنوف تولیدی مزاحم شهری کمالشهر و کرج خواهد بود. جهت کنترل تحقق این بند لازم است نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرآیند قانونی لازم به تایید دبیرخانه کارگروه و امور زیربنایی و شهرسازی استان نیز برسد.

۳. به جهت پرهیز از بررسی موردی موضوعات مربوط به توسعه صنعت در پیرامون شهر تهران، شرکت شهرک‌های صنعتی به نمایندگی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برنامه جامع ساماندهی صنایع در داخل شعاع یکصد و بیست کیلومتری شهری تهران را با رعایت همه مصوبات فرادست اعم از مصوبات هیات وزیران، طرح های مجموعه شهری و ناحیه‌ای مصوب و طرح راهبردی حریم پایتخت و ... تهیه و حداکثر ظرف مدت سه ماه به شورای‌عالی ارایه نماید.

۴. همراستا با سند پهنه‌بندی حریم طرح جامع کمالشهر اراضی حدفاصل شهرک صنعتی موجود و توسعه فعلی بدون امکان بارگذاری جدید و به عنوان عرصه‌های سبز و طبیعی در حریم، تثبیت شود.

با عنایت به اینکه دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طی مکاتبات ۹۱۰ / ۱۴۳۴۲۱ مورخ ۹۷.۱۰.۱۷ و شماره ۹۱۰ / ۱۲۶۲۶۴ مورخ ۹۷.۹.۱۹، مطالعات ترافیکی طرح و کفایت ظرفیت شبکه ریلی موجود شامل ایستگاه‌های کرج، کمالشهر و مسیر خط شمال ۲ ریلی شهر کرج جهت پاسخگویی به نیاز حمل بار و مسافر توسعه شهرک مذکور را تایید نموده است، بدین وسیله و در اجرای بند یک مصوبه صدرالذکر مراتب موافقت شورایعالی توسعه شهرک مذکور اعلام می‌شود.

در پایان این مصوبه آمده است: مقتضی است ضمن ابلاغ به مراجع ذیربط دستور فرمایید نقشه کاربری اراضی شهرک متعاقب طی فرایند قانونی لازم و با رعایت شروط مصوبه شورای‌عالی به تایید دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی استان برسد.

نظر شما