شناسهٔ خبر: 6412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با مدیرکل اداره راه و شهرسازی زنجان مطرح شد:

احداث فضای‌سبز در كنار مجتمع‌های رفاهی اولويت شود/ کاهش تصادفات منجر به فوت در زنجان

كليم اله وثوقي مدير كل اداره راه و شهرسازی استان زنجان احداث فضای سبز در كنار مجتمع‌های رفاهی بین راهی را عاملی برای کاهش تصادفات دانست و از کاهش تعداد تصادفات فوتی و جرحی در ماه نخست سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

كلیم الله وثوقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارایه آمار و توضیحاتی درباره عملكرد این اداره كل به ویژه در یكماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: تعداد تصادفات در یكماه نخست سال (۲۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری) ۱۹۱ مورد بوده كه بیانگر افزایش ۱۱ درصدی تصادفات در جاده‌های استان زنجان است.

مدیر كل اداره راه و شهرسازی استان زنجان میزان تصادفات جرحی را ۶۹ مورد برشمرد و افزود: در تصادفات یك ماهه اخیر ۱۱۹ نفر جرحی داشتیم و فوتی‌ها نیز در ۹ مورد حادثه و به تعداد ۱۷ نفر گزارش شده است.

به گفته وثوقی جرحی‌ها نسبت به سال ۹۳ با ۲۰ درصد كاهش موردی تعداد تصادفات و ۲۷ درصد كاهش در نفرات درگیر در سوانح همراه بود. وی ادامه داد: در موارد فوتی ۵۷ درصد كاهش داشتیم.

وثوقی گفت: ترافیك نیز نسبت به سال گذشته با هفت درصد افزایش همراه بود كه این مسئله با افزایش تعداد مسافران در سفرهای نوروزی ارتباط مستقیم دارد.

مدیر كل اداره راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افزایش گسترش سیستم اطلاع‌رسانی در این استان افزود: امسال با افزایش سیستم‌های اطلاع‌رسانی سعی در كاهش تصادفات داشتیم. امكاناتی فراهم كردیم تا شهروندان از طریق تلفن ۱۴۱ از وضعیت جاده، راه‌ها و آب و هوا آگاهی پیدا كنند و همچنین ارسال پیامك خالی به شماره ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ و گزارش وضعیت جاده‌ها و آب‌وهوا از دیگر روش‌های آگاهی‌رسانی به شهروندان بود.

دلایل اصلی تصادفات در جاده‌ها موضوع دیگری بود که وثوقی درباره آن توضیح داد: خستگی و خواب‌آلودگی علت اصلی تصادفات در آزادراه زنجان است. وجود آزادراه و یكنواختی و طولانی بودن آزادراه از دیگر دلایلی است كه تصادفات در جاده‌های استان را باعث می‌شود.

وثوقی همچنین از افزایش تعداد گشت‌های راهداری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته گشت‌های راهداری ۱۱۰ دستگاه بود و امسال ۴۰ دستگاه نیز به آن افزودیم.

مدیر كل اداره راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به وجود چهار مجمتع خدماتی رفاهی در طول مسیر گفت: فواصل مجتمع‌های خدماتی رفاهی از هم زیاد است در عین حالی كه فضای سبز برای این مجتمع ها تعریف نشده همین مسئله باعث یكنواختی مسیر طولانی و تصادفات است.

وی در پایان با ارایه پیشنهادی خواستار احداث فضای سبز در كنار مجتمع‌های رفاهی شد تا مسافران و رانندگان در طی مسیر طولانی فرصت مناسبی هم برای استراحت و توقف داشته باشند. /

نظر شما