شناسهٔ خبر: 64178 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۴ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد/سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چهار پروژه سرمایه گذاری در بندر امیرآباد، گفت: طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد، بر اساس قرارداد بلندمدت BOT و با مشارکت بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با چهلمین سالگرد جشن انقلاب اسلامی و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی و بهره برداری ۴ پروژه سرمایه گذاری و توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران شروع شد.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری ۴ پروژه سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مازندران در جمع خبرنگاران، گفت: در پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی بندر امیرآباد مجموعا ۱۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دربانوردی با بیان اینکه در پروژه‌های دهه فجر بندر امیرآباد به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغال زایی می شود، افزود : طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد، بر اساس قرارداد بلندمدت BOT و با مشارکت بخش خصوصی به انجام می‌رسد.

وی تاکید کرد: رویکرد بندر امیرآباد " توسعه پسکرانه بندری " در کنار فعالیت‌های حمل و نقل دریایی و لجستیکی است.

به گفته راستاد، رویکرد ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی در پسکرانه بندر امیرآباد مازندران، می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق  اقتصادی منطقه ایفا کند.

مدیر عامل سازمان ینادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه بندر امیرآباد به سرعت به سمت تبدیل شدن به بندر نسل سومی گام بر می دارد، توضیح داد: بنادر نسل سوم، صرفا مکانی برای تغییر شیوه حمل و نقل نیستند، بلکه همزمان فعالیت‌های ارزش افزوده تولیدی نیز در آنها شکل گرفته و فعال است.

وی با اشاره به پسکرانه هزار هکتاری بندر امیرآباد، این ظرفیت و پتانیسل را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسب دانست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد همچنین از در دست تکمیل بودن تعداد دیگری از واحد های تولیدی در بندر امیرآباد خبر داد که اخیرا عملیات اجرایی شان شروع شده بود.

نظر شما