شناسهٔ خبر: 64192 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

برگزاری شورای اداری استان کرمانشاه در نقطه صفر مرزی/ برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت‌ها در نقاط مرزی

وزیر-کرمانشاه وزیر راه و شهرسازی پس از شرکت در شورای اداری استان کرمانشاه که در نقطه صفر مرزی برگزار شد گفت: برای ارتقای زیرساخت ها در نقاط مرزی برنامه ریزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مسئولان استانی و نمایندگان بخش خصوصی در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

اسلامی پس از این جلسه که در پایانه مرزی استانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران علت انتخاب این نقطه برای برگزاری این جلسه را تشریح کرد و گفت: تشکیل شورای اداری استان در نقطه صفر مرزی ۲ پیام‌ مشخص دارد، یکی اینکه همه نقاط کشور ما دارای ارزش و اهمیت هستند و اینطور نیست که جلسات مهم تنها در مراکز برگزار شود.

وی ادامه داد: مرزنشینان ما که ملت غیور و حافظان مرز کشور هستند، می‌توانند این میزبانی را داشته باشند و ما از برکت حضور ایشان بهره مند شویم.

این عضو کابینه دوازدهم دلیل دوم برگزاری جلسه در نقطه صفر مرزی را اهمیت مبحث ترانزیت برشمرد و گفت: ترانزیت، صادرات و تبادلات تجاری با کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد و با حضور در این جلسه از این منطقه بازدید کردیم، زیرساخت‌ها را دیدیم و با کاستی ها آشنا شدیم.

اسلامی افزود: برای ارتقای این مناطق برنامه‌ریزی می‌کنیم تا برای تبادلات تجاری ظرفیت ایجاد شود؛ به نحوی که کسب و کارهایی ایجاد شود که تبادلات ما را پایدار کرده و به تجارت و تبادلات مرزی رونق ببخشد.