شناسهٔ خبر: 64198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراهانی خبر داد:

۸۱ درصد راه‌های قم در ۴۰ سال گذشته احداث شده است

فراهانی قم معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی قم گفت: طول راه های این استان یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر می باشد که ۸۱ درصد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۰ سال گذشته احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی قم گفت: طول راه های این استان یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر می باشد که ۸۱ درصد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۰ سال گذشته احداث شده است.

عباس فراهانی اظهار داشت: تا سال ۱۳۵۷ طول راه های این استان ۳۴۲ کیلومتر بود که پس از توسعه احداث راه ها در بعد از انقلاب اسلامی، این رقم با افزایش بیش از پنج برابری به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته محورهای راه فرعی و روستایی زیادی در قم احداث شده که می توان به محورهای قنوات به طول هشت کیلومتر، محور جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر و محور نیزار به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۰ کیلومتر چهار خطه و هفت دستگاه پل برای آن احداث شده است، اشاره کرد.

به گفته وی، درحال حاضر طول کل راه‌های روستایی برخوردار از آسفالت در قم، ۶۶۰ کیلومتر، راه بین مزارع به طول ۳۲۵ کیلومتر و راه شوسه به طول ۶۵ کیلومتر می باشد.

فراهانی بیان کرد: نگهداری مستمر و حذف نقاط حادثه خیز روستایی به صورت سالیانه و روکش آسفالت سالانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از راهها تا قبل از تفکیک راهداری از راه و شهرسازی تا سال ۹۵ صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب برای ۲۴۴ روستای قم که دارای بالای ۲۰ خانوار هستند، راه دسترسی و جاده آسفالت ایجاد شده و فقط ۲ روستای شریف آباد بخش جعفرآباد و روستای صفرآباد بخش مرکزی جاده خاکی دارند.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۹ برابری روستاهای دارای جاده آسفالته، اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فقط ۲۶ روستای قم دارای جاده آسفالت شده بود.

فراهانی گفت: طول راه های روستایی قم، ۶۶۰ کیلومتر است که ۸۱ درصد آن در ۴۰ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.

نظر شما