شناسهٔ خبر: 64254 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گرامیداشت چهل سال شکوه انقلاب اسلامی

آغاز عملیات اجرایی تقاطع های غیرهمسطح آرادان و کنارگذر جنوبی بابل

راهسازی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی در محورهای پر تردد کشور عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آرادان در استان سمنان و تقاطع غیرهمسطح کنارگذر جنوبی بابل در استان مازندران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور استاندار استان سمنان و نماینده مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آرادان در محل تلاقی محور تهران- سمنان با محور منتهی به آرادان آغاز شد.

این تقاطع به طول دو کیلومتر در کیلومتر هفت محور سمنان قرار دارد و ۱.۴۵ کیلومتر رمپ و لوپ و ۱.۰۴۵ کیلومتر راه انحرافی با اعتبار ۷۱ میلیارد دیال در آن اجرا می شود.

به منظور اجرای این تقاطع ۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۴ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۰ هزار متر مکعب زیراساس، ۵ هزار متر مکعب اساس صورت می گیرد و۷ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹ هزار تن آسفالت نیز از دیگر عملیات اجرایی در این محور است.

ساماندهی ترافترافیکیک شهر بابل با تقاطع غیرهمسطح کنارگذر جنوبی بابل

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کنارگذر جنوبی بابل با هدف کاهش ترافیک داخل شهر بابل در محور بابل- قانمشهر نیز امروز آغاز شد.

این تقاطع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال احداث می شود و با حذف نقاط حادثه خیز موجب ایمن سازی و تسهیل ورود به کنارگدز خواهد شد.

این پل به طول ۱۶۰ متر با عرض ۱۱.۵ متر دارای چهار دهانه، سه ستون و چهل شمع است که به منظور اجرای آن ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۷۵۵ هزار کیلوگرم آرماتور بندی، ۵۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۳۵۰۰ تن آسفالت انجام می شود.

نظر شما