شناسهٔ خبر: 64276 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی/ افتتاح پروژه بهسازی محور خوی - ایواوغلی

عبدالهاشم حسن نیا به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی شهرستان خوی انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم پایانه مرزی رازی شهرستان خوی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوی و جمعی دیگر از مسئولین انجام شد، گفت: توسعه پایانه های مرزی کشور بویژه پایانه مرزی رازی خوی بعنوان یکی از  مبادی ورود و خروج به کشور دوست و همسایه ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش بسزایی در توسعه و مبادلات اقتصادی دارد.

حسن نیا ابراز امیدواری کرد با شروع فاز دوم توسعه و احداث زیر ساختهای پایانه مرزی رازی و بهبود و احداث جاده های مناسب  منتهی به پایانه مرزی رازی  و سرعت اجرای پروژه های مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و نیز بخش خصوصی شاهد خدمات بیشتر و بهتری به مسافران و گردشگران عزیز باشیم.

سید تقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در توسعه و احداث زیر بناهای پایانه مرزی خوی گفت: بی شک این پایانه مرزی نقش بسزایی در عمران و آبادی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت و امید است در آینده نزدیک شاهد تکمیل کامل آن باشیم.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملیات انجام شده در فاز اول پایانه مرزی رازی گفت : در این مرحله ساماندهی و بهسازی رودخانه قطور بطول ۶۰۰ متر و پل ارتباطی به ابعاد ۳۰ در ۳۱ متر و دیوار ساحلی و دیوار حائل سمت ترانشه انجام گرفت.

وی ادامه داد : همچنین آماده سازی محوطه سایت اجباری به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و فنس کشی ایست اختیاری به طول ۱۲۰ متر از جمله اقدامات انجام شده در جریان  فاز اول پایانه مرزی رازی خوی  را شامل می شود.

شکری در تشریح فاز دوم پایانه مرزی رازی خوی افزود : فاز دوم با اعتبار ۲۱۹ میلیارد ریال شامل ساخت سردرب ورودی و خروجی، محوطه سازی و اجرای کف سازی بتنی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع، احداث سرویس های بهداشتی و ساختمان موتورخانه و ساختمان دیزل ژنراتور و ساختمان تاسیسات برقی جمعا به مساحت دو هزار متر مربع و تکمیل دیوار محوطه است که در زمان مدت ۱۸ ماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در پایان این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اعطای لوح سپاس از زحمات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی  در تکمیل فاز اول پایانه مرزی رازی تقدیر کرد.

همچنین به مناسبت ایام الله دهه فجر و نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با حضور معاون وزیر و  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوی و جمع دیگری از مسئولین استانی و شهرستانی قطعه ۴ و ۵ بهسازی محور خوی به ایواوغلی به بهره برداری رسید.  

معاون وزیر و  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در مراسم افتتاح این پروژه گفت : محور خوی به ایواوغلی و در امتداد آن محور چایپاره، ماکو و بازرگان جز محورهای مهم و شریانی استان آذربایجان غربی و کشور از لحاظ تردد محسوب می شود که از این‌رو بهسازی و  ایمن سازی این محور در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار دارد.  

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه ۵ محور خوی به ایواوغلی به طول هفت و نیم کیلومتر شامل عملیات خاکی، زیر سازی، روسازی و احداث ابنیه های فنی همراه با آسفالت توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انجام گرفته است، افزود: قطعه ۴ محور به طول ۳ کیلومتر تا مرحله قبل از آسفالت توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کار شده و مرحله آسفالت آن نیز طی تفاهمنامه منعقده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی  انجام گرفته است.

شکری گفت : قطعه ۴ محور خوی به ایواوغلی از کیلومتر ۱۶ و ۵۰۰ آغاز و تا کیلومتر ۱۹ و ۵۰۰ به اتمام می رسد و ۱۲ هزار تن  آسفالت برای مصرف و اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 بازدید از محورمرند- جلفا

معاون وزیرورییس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای همچنین ازمحورمرند -جلفا در استان آذربایجان شرقی بازدیدکرد.

در این بازدیدکه نماینده مردم جلفا ومرنددرمجلس شورای اسلامی ،اوراهمراهی می کرد،برتامین قیربرای  روکش آسفالت محورمرند-جلفاپس ازانجام زیرسازی و روسازی این جاده توسط منطقه ازاد ارس، توسط تاکیدکرد.

بر اساس این گزارش  دراین بازدیدمقررشداداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی درموردروکش آسفالت کمربندی شهر مرنداقدامات لازم را انجام دهد.

گفتنی است، در این بازدید دکتر رضا اکبری ، مدیر کل دفتر نگهداری راهها و عروجعلی علیزاده ،مدیر کل  استان آذر بایجان شرقی نیز حضور داشتند.

نظر شما