شناسهٔ خبر: 64353 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جاده های مازندران برفی است

جاده برف مرکز مدیریت راه های مازندران اعلام کرد که هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی مازندران منتهی به پایتخت برفی و مه آلود است که منجر به کندی تردد خودروها شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بارش سنگین برف در محور کندوان از پل زنگوله تا گرماب در حال باریدن است و در محدوده هزارچم نیز مه غلیظ وجود دارد.

مهدی غلامیان افزود: در محور هراز نیز از تونل تکاور تا امام زاده هاشم در محدوده مازندران و تا آبعلی در محدوده استان تهران بارش باران همراه با مه غلیظ وجود دارد و وضعیت بخصوص در گردنه امامزاده هاشم جدی است.

وی گفت: بارش سنگین برف و مه غلیظ در محور فیروزکوه از ابتدای گردنه گدوک در مازندران تا سربندان مشاهده می شود و در باقی محور نیز بارش باران جریان دارد. 

غلامیان با بیان اینکه در باقی جاده های مواصلاتی استان نیز بارش باران مشاهده می شود، اعلام کرد که در حال حاضر ترافیک سنگین در برخی مسیر های جاده هراز و کندوان مشاهده می شود، بارش باران و برف نیز تردد را در گردنه های کوهستانی کند کرد.

وی از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

کارشناس راهداری همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا پایان امروز در این خطه شمال کشور ادامه دارد.

در حال حاضر سیاه بیشه با صفر درجه، بلده نور با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و بابلسر با ۱۱درجه گرم ترین نقاط استان هستند.

همچنین هواشناسی مازندران اعلام کرد که بارندگی ها در استان تا اواخر روز سه شنبه در مازندران ادامه دارد. 

همزمانی تعطیلی وفات شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ۲۲ بهمن با تعطیلات پایانی هفته پیش سبب شد تا با وجود پیش بینی بارندگی، مازندران چند روز گذشته شاهد حضور انبوهی از مسافران و بومیان ساکن سایر استان ها بویژه تهران باشد.

بر اساس آمارهای رسمی، روزانه ۲ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد می کنند.

 

نظر شما