شناسهٔ خبر: 64402 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن لرستان خبر داد :

بازسازی محور ریلی جنوب زودتر از موعد مقرر و در شرایط سخت

بازسازی محور جنوب بازسازی مسیرهای ریلی راه آهن جنوب علیرغم برودت هوا ، بارش شدید باران و پیچیدگی های عملیاتی زودتر از موعد مقرر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمت نژاد مدیر کل راه آهن لرستان اظهار داشت: بازسازی مسیرهای ریلی راه آهن جنوب علیرغم برودت هوا ، بارش شدید باران و پیچیدگی های عملیاتی زودتر از موعد مقرر انجام شد.

رحمت نژاد افزود: بازسازی خطوط ریلی محور جنوب به منظور تعویض زیرسازی و روسازی خطوط فرسوده از ۱۷ بهمن ماه امسال آغاز شد و با تلاش شبانه روزی همکاران ۱۵ ساعت زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

وی با تاکید بر سختی‌کار در این منطقه، توضیح داد: با توجه به شرایط جوی فصل زمستان در این منطقه و شیب و فراز( ۱۵ در هزار) قسمت بازسازی شده، انجام عملیات نصب خط در بلاک سپید دشت به چمسنگر در مقایسه با سایر مسیرهای ریلی راه آهن جنوب بسیار دشوار و از پیچیده ترین بازسازی از نوع خود بوده است.

وی با بیان اینکه این عملیات بازسازی در فاصله ۱۷ الی ۲۰ بهمن ماه در خطوط ریلی لرستان انجام شد ، افزود: این عملیات در کیلومتر ۵۰۸ انجام شد که با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و وجود قوس های متعدد (با شعاع ۲۲۰ و ۲۵۰ و تونل‌های طویل) سختی و پیچیدگی خاصی دارد که انجام عملیات را متغیر می‌سازد.

مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: بازسازی خط ریلی به طول ۱۲۶۰ متر در محدوده لرستان حدفاصل بلاک سپیددشت به چمسنگر در طولانی ترین تونل قوسی(۱۰۰۷متر) با شعاع ۲۲۰ بدون وقفه ، به صورت شبانه روزی انجام شد.

او مراحل بازسازی خط را تهیه و مونتاژ خط، برشکاری ریل ، آماده سازی زیرسازی، برداشت تراورس کهنه و آسیب دیده و بالاست برداری مسیر، نصب خط و کوپلاژ جدید و بالاست ریزی عنوان و افزود: در ادامه رگلاتور و زیرکوبی خط و در پایان جوشکاری درز ریل‌های نصب شده انجام می‌شود.

نظر شما