شناسهٔ خبر: 64414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

​رایزنی برای تبدیل محور دو خطه پرتردد اسلام‌آباد-پلدختر-پل زال به آزادراه/۴۰ هزار واحد مسکن مهر در لرستان واگذار شد

هشت کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به رایزنی و آمادگی برای تبدیل محور دو خطه پرتردد اسلام‌آباد-پلدختر-پل زال به آزادراه، درباره پروژه‌های دیگر راه و مسکن استان گفت: از ۴۴ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده برای استان، تاکنون ۴۰ هزار واحد تحویل و واگذار شده است.

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان درباره آخرین وضعیت مسکن مهر و پروژه‌های مهم راهسازی استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۴۴ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده برای استان تاکنون ۴۰ هزار واحد تحویل و واگذار شده و ۴ هزار واحد هنوز باقی مانده است که به علت افزایش قیمت‌ها این روند کند شده است و این واحدها تقریبا فاقد متقاضی مانده‌اند.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش متقاضی، تفاوت قیمت‌های تمام شده به دلیل گران شدن مصالح با قیمت‌های توافق شده اولیه است که در این باره منتظر دستورالعملی برای جبران هزینه از سوی وزارتخانه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در ادامه اضافه کرد: در تلاشیم نهادها و سازمان‌هایی مانند بهزیستی، بنیاد مسکن و کمیته امداد را برای استفاده از واحدهای باقی مانده به دلیل فاقد متقاضی بودن متقاعد کنیم تا به گونه‌ای این واحدها نیز در جهت مطلوب تعیین تکلیف شوند. البته به تعداد معدود، برخی از واحدهای باقی مانده به دلیل تعلل در مراحل بانکی هنوز وضعیت بلاتکلیفی دارند..

خالقی همچنین از آمادگی برای تبدیل محور دوخطه مهم استان به آزادراه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که محور دو خطه اسلام‌آباد-پلدختر-پل زال که از مهم‌ترین مسیرهای کریدوری استان و محوری پرترافیک  و پر تردد و بسیار حادثه‌خیز است را در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ چرا که تکمیل چنین پروژه‌های با بودجه‌های دولتی و استانی سال‌ها ممکن است به طول بینجامد. از سویی این محور به جهت پرتردد بودن برای بخش خصوصی دارای جذابیت خواهد بود./

نظر شما