شناسهٔ خبر: 64587 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی باشماق کردستان/ پایانه مرزی باشماق نقش مهمی در تبادل تجاری بین ایران و عراق دارد

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان كردستان ضمن بازدید از پایانه مرزی باشماق از نزدیك در جریان عملكرد بخش های مختلف این پایانه كه نقش مهمی در تبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارد، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر یك روزه خود به استان كردستان ضمن بازدید از پایانه مرزی باشماق، در نشست با معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس كل گمرك و استاندار كردستان و نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی تصمیماتی برای توسعه و تكمیل پایانه یادشده اتخاذ كردند.

براساس این گزارش رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این سفر همچنین از عملیات اجرایی چند طرح و پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از جمله بهسازی و تعریض محور شریانی سنندج - مریوان ، قطعه اول محور شویشه سه‌راهی رزاب و پروژه تعریض و رفع نقطه پرحادثه پیچ پیچون سنندج – مریوان در کیلومتر ۵۱ شهر سنندج بازدید نمودند.

بازدید از تونل غاران در حدفاصل جاده جدید مریوان به سنندج در ۲۰ کیلومتری مریوان نیز از دیگر پروژهایی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از نزدیک بازدید و جهت تسریع و پیشرفت آنها دستور لازم را صادر نمودند.

دیدار و گفتگو با راهداران سخت کوش این استان بعلاوه تلاشگران بخش خصوصی مرتبط از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان بود.

شایان ذكر است در این سفر ناصر رزاق‌منش مشاور ریاست سازمان در امور استانها و بابك طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را همراهی كردند.

نظر شما